INTERDISCIPLINARITY IN THE SCHOOL SCOPE

Authors

  • Maria dos Remédios da Silva Veni Creator Christian University
  • Maria Luzineide da Silva Andrade Veni Creator Christian University
  • Maria Pricila Miranda dos Santos Veni Creator Christian University

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i10.11795

Keywords:

Interdisciplinarity. Teaching. Learning. Teacher.

Abstract

The present study mainly seeks to address the topic: Interdisciplinarity in the school environment. Currently, discussions around school interdisciplinarity that opens up space for interaction and integration of curricular components have become increasingly pertinent due to their relevance as a teaching practice. It is possible to expand the understanding of how the teaching-learning process occurs more easily. It also opens up a range of possibilities for teachers to innovate their practice and the opportunity for students to be protagonists. For this discussion, we carried out bibliographical research based on the aforementioned authors: Fazenda (1992, 2008; 2014), Magalhães (2005), Butti (2006), Bizzo (2007), Lima (2008) among others. Therefore, the understanding regarding interdisciplinarity remains comprehensively understood. Its theorists agree that there is a union of knowledge, that is, the existence of dialogue between the disciplines.

Author Biographies

Maria dos Remédios da Silva, Veni Creator Christian University

Graduada em História pela Universidade Federal de Campina Grande/ Centro de Formação de Professores-CFP/ Campus V Cajazeiras-PB. Com especialização em História do semiárido Nordestino pela mesma instituição. Professora efetiva da rede de ensino municipal de Joca Claudino-PB. Mestranda em Ciências da Educação pela Veni Creator Christian University.

Maria Luzineide da Silva Andrade, Veni Creator Christian University

Graduada em História pela Universidade Federal de Campina Grande/ Centro de Formação de Professores-CFP, Campus Cajazeiras-PB. Segunda graduação em Educação Física. Com especialização em Docência do Ensino Superior- Faculdade Cristo Rei. Professora efetiva da rede de ensino municipal de Joca Claudino-PB. Mestranda em Ciências da Educação pela Veni Creator Christian University.

Maria Pricila Miranda dos Santos, Veni Creator Christian University

Doutora em Geografia pela UFPE. Professora da Pós-graduação Mestrado e Doutorado pela da  Veni Creator Christian University. 

Published

2023-11-10

How to Cite

Silva, M. dos R. da, Andrade, M. L. da S., & Santos, M. P. M. dos. (2023). INTERDISCIPLINARITY IN THE SCHOOL SCOPE. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(10), 1940–1951. https://doi.org/10.51891/rease.v9i10.11795