SUPERVISED INTERNSHIP FOR A DEGREE IN COMPUTING IN THE INTEGRATION OF TECHNOLOGY IN THE CLASSROOM: EXPERIENCE REPORT WITH ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS AT ESCOLA MUNICIPAL PRESIDENTE VARGAS IN LÁBREA/AM

Authors

  • Antonia Laicha de Oliveira Apurina Universidade do Estado do Amazonas
  • Letícia Maria de Moraes Pinheiro
  • Charles Conceição da Silva
  • Rosenilde Soares da Silva Universidade do Estado do Amazonas - UEA
  • João da Mata Libório Filho Universidade Federal do Amazonas- UFAM

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i9.11709

Keywords:

Supervised Internship. Degree in Computing. Integration of Technologies. Classroom.

Abstract

This article presents an experience report during the Supervised Internship of undergraduate students in Computing at the Centro de Estudos Superiores de Lábrea, at the State University of Amazonas. In this way, the importance of integrating technology in the classroom is addressed, highlighting the fundamental role of Supervised Internship in the training of future Computing teachers. The research was carried out at Escola Municipal Presidente Vargas in Lábrea, Amazonas, where academics had the opportunity to integrate technology into the elementary school classroom. Adopting a qualitative methodology to guide the interns' actions during the research. As a result, we highlight the importance of the experience for the training of academics and the integration of technological resources so that students have the opportunity to practice reading in a playful and interactive way through the use of smartphones.

Author Biographies

Antonia Laicha de Oliveira Apurina, Universidade do Estado do Amazonas

Universidade do Estado do Amazonas.

Letícia Maria de Moraes Pinheiro

Coautora.

Charles Conceição da Silva

Coautor.

Rosenilde Soares da Silva, Universidade do Estado do Amazonas - UEA

Gestora do Centro Educacional de Tempo Integral Agostinho Ernesto de Almeida. Mestrado em Gestão e Avaliação da Educação Básica pela Universidade Federal de Juiz de Fora - UFJF. Normal Superior, pela universidade do Estado do Amazonas - UEA. Pedagogia pelo Centro Universitário Internacional Uninter - UNINTER.

João da Mata Libório Filho, Universidade Federal do Amazonas- UFAM

Doutorado e mestrado em Informática, pela Universidade Federal do Amazonas,(UFAM). Licenciatura em Informática, pela Universidade do Estado do Amazonas (UEA). Professor Adjunto da Universidade do Estado do Amazonas, Centro de Estudos Superiores de Itacoatiara.

Published

2023-11-06

How to Cite

Apurina, A. L. de O., Pinheiro, L. M. de M., Silva, C. C. da, Silva, R. S. da, & Libório Filho, J. da M. (2023). SUPERVISED INTERNSHIP FOR A DEGREE IN COMPUTING IN THE INTEGRATION OF TECHNOLOGY IN THE CLASSROOM: EXPERIENCE REPORT WITH ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS AT ESCOLA MUNICIPAL PRESIDENTE VARGAS IN LÁBREA/AM. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(9), 4924–4937. https://doi.org/10.51891/rease.v9i9.11709