THE IMPORTANCE OF ADVANCES IN HEALTH TECHNOLOGIES AS TOOLS FOR EDUCATIONAL INTERVENTIONS RELATED TO SUPPORT FOR CHRONIC DISEASES: AN INTEGRATIVE REVIEW

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i10.11704

Keywords:

Technologies. Health education. Chronic diseases.

Abstract

Objective: to identify in the literature advances in health technology and their importance for health services, as well as for the treatment of diseases, especially stroke. Method: integrative review, whose article eligibility criteria were: corresponding to the descriptors “Technologies”; “Health education” and “CVA”, be a research article; be in Portuguese and English; be available electronically in the VHL (Virtual Health Library) databases and the Scientific Electronic Library onLine (SciELO) data sources and year of publication referring to the period from 2010 to 2023. Results: 10 publications were found. The analysis occurred through analytical and interpretative readings regarding the importance of technological interventions in certain health services and the benefits of these technologies used in the health process. Final considerations: Educational technologies in the care of chronic diseases stood out, as these tools have positively helped the lives of patients.

Author Biographies

Catarina Vitória da Silva Nascimento, UNIFAVIPWYDEN

Graduada em Enfermagem. Centro Universitário do Vale do Ipojuca (UNIFAVIPWYDEN) – Caruaru – PE. https://orcid.org/0009-0008-4210-420X.

Sidrayton Pereira do Nascimento, Estacio - IDOMES

Graduando em Medicina Faculdade Estácio – IDOMED – Juazeiro Ba – Brasil https://orcid.org/0000-0002-6321-6138.

Najahra Lidianny Meneses de Oliveira, Universidad Central Del Paraguay

Graduando em Medicina. Universidad Central Del Paraguay – UCP – Paraguay. https://orcid.org/0009-0001-9565-0385.

Mayara de Lima, Faculdade Estácio – IDOMED

Graduanda em Medicina. Faculdade Estácio – IDOMED – Juazeiro Ba – Brasil. https://orcid.org/0009-0009-7602-6526.

Sandemax Pereira dos Santos, Faculdade Estácio – IDOMED

Graduando em Medicina. Faculdade Estácio – IDOMED – Juazeiro Ba – Brasil. https://orcid.org/0009-0000-1617-5567.

Anna Jaielly Nunes Mateus, Faculdade Estácio – IDOMED

Graduanda em Medicina. Faculdade Estácio – IDOMED – Juazeiro Ba – Brasil. https://orcid.org/0009-0004-1778-6713.

Idernon Cândido Nascimento, Faculdade Estácio – IDOMED

Graduando em Medicina. Faculdade Estácio – IDOMED – Juazeiro Ba – Brasil. https://orcid.org/0009-0007-4768-6213.

Rebeca Gomes Pedrosa, Faculdade Estácio – IDOMED

Graduanda em Medicina. Faculdade Estácio – IDOMED – Juazeiro Ba – Brasil. https://orcid.org/0000-0002-7444-833X.

Lucas Phelipe Pereira Dantas Silva, Faculdade Estácio – IDOMED

Graduando em Medicina. Faculdade Estácio – IDOMED – Juazeiro Ba – Brasil. https://orcid.org/0009-0000-6438-3870.

Adriano Rafael Targanski Nodari, Universidade F. da Integração Da América Latina – Unila

Graduando em Medicina. Universidade F. da Integração Da América Latina – Unila – PR. https://orcid.org/0009-0002-1869-8542.

Adriano Rafael Targanski Nodari, Universidade F. da Integração da América Latina – Unila

Graduando em Medicina. Universidade F. da Integração Da América Latina – Unila – PR. https://orcid.org/0009-0002-1869-8542.

Maria Luiza Alencar Viana, Faculdade Estácio – IDOMED

Graduando em Medicina. Faculdade Estácio – IDOMED – Juazeiro Ba – Brasil. https://orcid.org/0009-0004-1475-5110.

Rebecca Castro Queiroz, Faculdade Estácio – IDOMED

Graduanda em Medicina. Faculdade Estácio – IDOMED – Juazeiro Ba – Brasil. https://orcid.org/0009-0000-3974-1891.

Cyllo Yago de Miranda Hamilton Cerqueira Santos, Faculdade Estácio – IDOMED

Graduando em Medicina. Faculdade Estácio – IDOMED – Juazeiro Ba – Brasil. https://orcid.org/0000-0002-8782-0612.

 

Published

2023-11-01

How to Cite

Nascimento, C. V. da S., Nascimento, S. P. do, Oliveira, N. L. M. de, Lima, M. de, Santos, S. P. dos, Mateus, A. J. N., … Santos, C. Y. de M. H. C. (2023). THE IMPORTANCE OF ADVANCES IN HEALTH TECHNOLOGIES AS TOOLS FOR EDUCATIONAL INTERVENTIONS RELATED TO SUPPORT FOR CHRONIC DISEASES: AN INTEGRATIVE REVIEW. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(10), 242–250. https://doi.org/10.51891/rease.v9i10.11704