SPEED RACER EDUCATIONAL GAME IN MATHEMATICS TEACHING FOR ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS I IN LÁBREA-AM: AN ANALYSIS IN THE SUPERVISED INTERNSHIP

Authors

  • Borrosa Matias Rodrigues Universidade do Estado do Amazonas
  • Eunício Gomes Rodrigues Universidade do Estado do Amazonas – UEA
  • Marinilson Ferreira da Silva Universidade do Estado do Amazonas – UEA
  • Rosenilde Soares da Silva Universidade do Estado do Amazonas - UEA
  • João da Mata Libório Filho Universidade do Estado do Amazonas-UEA
  • Genarde Macedo Trindade Universidade do Estado do Amazonas

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i9.11495

Keywords:

Educational games. Teaching mathematics. Elementary Education I. Gamification.

Abstract

In this article, we address the use of educational games in teaching mathematics to students in Elementary School I, more specifically in the 5th year. The objective is to discuss the implementation of the Speed Racer game as part of an action plan during the supervised internship to improve mathematical learning. The results and discussions highlight the benefits of gamification in enhancing mathematics teaching and its positive impact on students. This work was carried out during the supervised internship at Escola Estadual Santo Agostinho.

Author Biographies

Borrosa Matias Rodrigues, Universidade do Estado do Amazonas

Graduanda do curso de Licenciatura em Computação na Universidade do Estado do Amazonas – UEA, Brasil.  

Eunício Gomes Rodrigues, Universidade do Estado do Amazonas – UEA

Graduando do curso de Licenciatura em Computação na Universidade do Estado do Amazonas – UEA, Brasil.   

Marinilson Ferreira da Silva, Universidade do Estado do Amazonas – UEA

Graduando do curso de Licenciatura em Computação na Universidade do Estado do Amazonas – UEA, Brasil.  

Rosenilde Soares da Silva, Universidade do Estado do Amazonas - UEA

Gestora do Centro Educacional de Tempo Integral Agostinho Ernesto de Almeida. Mestrado em Gestão e Avaliação da Educação Básica pela Universidade Federal de Juiz de Fora. Normal Superior, pela universidade do Estado do Amazonas - UEA e Pedagogia pelo Centro Universitário Internacional Uninter - UFJF.  

João da Mata Libório Filho, Universidade do Estado do Amazonas-UEA

Doutorado e mestrado em Informática, pela Universidade Federal do Amazonas,(UFAM), licenciatura em Informática, pela Universidade do Estado do Amazonas (UEA). Professor Adjunto da Universidade do Estado do Amazonas, Centro de Estudos Superiores de Itacoatiara.   

Genarde Macedo Trindade, Universidade do Estado do Amazonas

Professor no curso de Licenciatura em Computação no Centro de Estudos Superiores de Itacoatiara, da Universidade do Estado do Amazonas. Mestre em Tecnologias Emergentes em Educação, pela Miami University of Science and Technology. Especialista em Tecnologias Digitais Aplicadas à Educação, pelo Centro Universitário Leonardo da Vinci. Licenciado em Computação, pela Universidade do Estado do Amazonas. 

Published

2023-10-25

How to Cite

Rodrigues, B. M., Rodrigues, E. G., Silva, M. F. da, Silva, R. S. da, Libório Filho, J. da M., & Trindade, G. M. (2023). SPEED RACER EDUCATIONAL GAME IN MATHEMATICS TEACHING FOR ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS I IN LÁBREA-AM: AN ANALYSIS IN THE SUPERVISED INTERNSHIP. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(9), 3869–3875. https://doi.org/10.51891/rease.v9i9.11495