BEYOND BOOKS: UNCOVERING THE FUTURE OF EDUCATION WITH AUGMENTED AND VIRTUAL REALITY IN THE DISCIPLINE OF BIOLOGY

Authors

  • Charles Conceição da Silva Universidade Federal do Amazonas - UFAM
  • João da Mata Liborio Filho Universidade Federal do Estado do Amazonas - UFAM
  • Letícia Maria de Moraes Pinheiro Universidade do Estado do Amazonas -UEA
  • Antônia Laícha de Oliveira Apurinã Universidade do Estado do Amazonas - UEA

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i8.11071

Keywords:

Virtual Reality. Augmented Reality. Biology.

Abstract

This study in the Amazon region investigated the impact of augmented and virtual reality technologies in high school education. Students utilized virtual reality headsets and augmented reality applications to explore animal and plant cells in biology classes. The results demonstrated increased student interest, motivation, and comprehension, fostering a more inclusive and engaging education. The technologies proved effective in enhancing teaching methodologies and stimulating student interest in the subject matter. These tools were recognized as valuable alternatives for improving teaching and learning, encouraging educators to integrate them as enriching pedagogical resources.

Author Biographies

Charles Conceição da Silva, Universidade Federal do Amazonas - UFAM

Formado em Licenciatura em Ciências Agrárias - Universidade Federal do Amazonas - (UFAM) e Acadêmico do curso de Licenciatura em Computação - Universidade do Estado do Amazonas - (UEA). 

João da Mata Liborio Filho, Universidade Federal do Estado do Amazonas - UFAM

Doutorado em Informática, Universidade Federal do Estado do Amazonas - UFAM. 

Letícia Maria de Moraes Pinheiro, Universidade do Estado do Amazonas -UEA

Acadêmica do curso de Licenciatura em Computação - Universidade do Estado do Amazonas - (UEA).

Antônia Laícha de Oliveira Apurinã, Universidade do Estado do Amazonas - UEA

Acadêmica do curso de Licenciatura em Computação - Universidade do Estado do Amazonas - (UEA). 

Published

2023-09-25

How to Cite

Silva, C. C. da, Liborio Filho, J. da M., Pinheiro, L. M. de M., & Apurinã, A. L. de O. (2023). BEYOND BOOKS: UNCOVERING THE FUTURE OF EDUCATION WITH AUGMENTED AND VIRTUAL REALITY IN THE DISCIPLINE OF BIOLOGY. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(8), 2520–2543. https://doi.org/10.51891/rease.v9i8.11071