THE POTENTIAL OF THE ARDUINO UNO IN THE SUBJECT OF LIFE PROJECTS FOR SECOND-YEAR HIGH SCHOOL STUDENTS

Authors

  • Dahlin Lopes Maia Universidade do Estado do Amazonas- UEA
  • Ivângela Lopes da Silva UNINA
  • Ian Andrew de Andrade Universidade do Estado do Amazonas- UEA
  • Rosenilde Soares da Silva Universidade Federal de Juiz de Fora

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i8.10921

Keywords:

Arduino Uno. Life projects. Education. Programming. Educational tool.

Abstract

In this article, we address an analysis of the educational potential of the Arduino Uno in the Life Projects discipline. The purpose of this study is to offer students the opportunity to design personalized projects that harmoniously unite theory and practice. We explore the core capabilities and features of the Arduino Uno, from the initial configuration phase to programming and interconnecting elements. The results show that the implementation of Arduino Uno fosters a concrete and contextualized approach within the scope of Life Projects. This allows students to experience the process of transforming ideas into tangible achievements, applying theoretical concepts in concrete undertakings. This individualized approach encourages students to engage more deeply with course content.

Author Biographies

Dahlin Lopes Maia, Universidade do Estado do Amazonas- UEA

Graduando do Curso de Licenciatura em Computação pela UEA. 

Ivângela Lopes da Silva, UNINA

Formada em Licenciatura e Bacharelado em Educação Física- UEA, Especialista em Educação Física Escolar - UNINA. 

Ian Andrew de Andrade, Universidade do Estado do Amazonas- UEA

Graduando do Curso de Licenciatura em Computação pela UEA. 

Rosenilde Soares da Silva, Universidade Federal de Juiz de Fora

Mestra em Gestão e Avaliação da Educação Pública pela Universidade Federal de Juiz de Fora. Orientadora. 

Published

2023-09-11

How to Cite

Maia, D. L., Silva, I. da, Andrade, I. A. de, & Silva, R. S. da. (2023). THE POTENTIAL OF THE ARDUINO UNO IN THE SUBJECT OF LIFE PROJECTS FOR SECOND-YEAR HIGH SCHOOL STUDENTS. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(8), 1087–1097. https://doi.org/10.51891/rease.v9i8.10921