THE INDISCIPLINE IN CHILDHOOD EDUCATION

Authors

  • Alinice dos Santos Lara da Silva Faculdade das Águas Emendadas - FAE
  • Claudia Dias Barbosa Universidade de Cuiabá – UNIC
  • Jeane Laura de Almeida Flores Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais – IESMIG
  • Luciana Peres Farias Gomide
  • Lucilene Regina dos Santos Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia
  • Maria Mazarelo do Nascimento Faculdade do Vale Elvira Dayrell
  • Raianne Bruna da Silva Rocha Universidade Pitágoras UNOPAR – ANHANGUERA

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i7.10804

Keywords:

Education. Liberal Tendencies. Educators.

Abstract

Brazilian education has been marked by liberal tendencies for at least the last fifty-five years. Society as a whole, especially educators, wants an active and educated discipline, characterized by respect, responsibility, appreciation of knowledge, communication, participation, development of character and citizenship. And it starts at home, where parents, who must transmit knowledge to their children, are the first models for their children.

Author Biographies

Alinice dos Santos Lara da Silva, Faculdade das Águas Emendadas - FAE

Graduada em Pedagogia pela Universidade Luterana do Brasil – ULBRA, Especialista em Educação Infantil e Especial pela Faculdade das Águas Emendadas - FAE.

Claudia Dias Barbosa, Universidade de Cuiabá – UNIC

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá – UNIC.

Jeane Laura de Almeida Flores, Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais – IESMIG

Graduada em Pedagogia pela Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC, Especialista em Educação Infantil pelo Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais – IESMIG.

Luciana Peres Farias Gomide

Graduada em Pedagogia, Especialista em Língua Portuguesa e Língua Espanhola.

Lucilene Regina dos Santos, Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia

Graduada em Pedagogia pela UNIC – Universidade de Cuiabá, Especialista em Educação Infantil e Letramento pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia.

Maria Mazarelo do Nascimento, Faculdade do Vale Elvira Dayrell

Graduada em Pedagogia pela Universidade Pitágoras Unopar, Especialista em Educação Infantil – Anos Iniciais e Psicopedagogia pela Faculdade do Vale Elvira Dayrell.

Raianne Bruna da Silva Rocha, Universidade Pitágoras UNOPAR – ANHANGUERA

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário de Maringá – UNICESUMAR, Especialista em Educação Infantil pela Universidade Pitágoras UNOPAR – ANHANGUERA.

Published

2023-08-28

How to Cite

Silva, A. dos S. L. da, Barbosa, C. D., Flores, J. L. de A., Gomide, L. P. F., Santos, L. R. dos, Nascimento, M. M. do, & Rocha, R. B. da S. (2023). THE INDISCIPLINE IN CHILDHOOD EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(7), 1710–1715. https://doi.org/10.51891/rease.v9i7.10804