UNPRECEDENTED TEACHING: HOW THE COVID-19 PANDEMIC HAS AFFECTED LAW PROFESSORS AND THE FUTURE OF LEGAL EDUCATION

Authors

  • Alex Silva Gonçalves Centro Universitário Paraíso – UniFAP
  • Dylvan Castro de Araújo Universidade do Vale do Rio dos Sinos – UNISINOS
  • Livio Augusto de Carvalho Santos UNISC
  • Manuela Saker Morais Universidade de Marília – UNIMAR
  • Mussoline Batista Campelo Filho Universidade de Santa Cruz do Sul – UNISC
  • Paulo Phitágoras Rodrigues de Sousa Universidade de Salamanca
  • Weslley Aguiar Chaves Universidade CEUMA

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i7.10773

Keywords:

Legal education. COVID-19. Distance education. Teaching.

Abstract

The present work is about observation, analysis and considerations about difficulties and repercussions experienced in the period of the pandemic caused by Covid-19 by professors in the area of ​​Law. The methodology used was bibliographical research and reading reports/reports within the time frame of the pandemic to the present day. At first, the context and general scenario of the pandemic environment and its initial impact on the teaching scenario were presented. Next, an attempt was made to address the difficulties reported by professors in the legal area, as well as students. Situations of negative points and turning points were listed. It is concluded that, within the peculiarities, law professors have experienced unprecedented experiences, seeking not only their maintenance in the labor market, but also their updating and acceptance within the new normal.

Author Biographies

Alex Silva Gonçalves, Centro Universitário Paraíso – UniFAP

Doutor em Direito pela UFSC. Professor do Centro Universitário Paraíso – UniFAP.

Dylvan Castro de Araújo, Universidade do Vale do Rio dos Sinos – UNISINOS

Mestre em Direito Público pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos – UNISINOS.

Livio Augusto de Carvalho Santos, UNISC

Doutorando em Direito pela Universidade de Marília – UNIMAR; Mestre em Direito pela UNISC.

Manuela Saker Morais, Universidade de Marília – UNIMAR

Mestranda em Direito pela Universidade de Marília – UNIMAR; Especialista em Direito Empresarial e em Planejamento Tributário.

Mussoline Batista Campelo Filho, Universidade de Santa Cruz do Sul – UNISC

Mestre em Direito pela Universidade de Santa Cruz do Sul – UNISC.

Paulo Phitágoras Rodrigues de Sousa, Universidade de Salamanca

Doutorado em Estado de Derecho y Gobernanza Global pela Universidade de Salamanca; Mestre em Economia com habilitação em Gestão de Finanças Públicas pela Universidade de Brasília – UnB.

Weslley Aguiar Chaves, Universidade CEUMA

Mestrando em Direito e Afirmação de Vulneráveis pela Universidade CEUMA.

Published

2023-08-30

How to Cite

Gonçalves, A. S., Araújo, D. C. de, Santos, L. A. de C., Morais, M. S., Campelo Filho, M. B., Sousa, P. P. R. de, & Chaves, W. A. (2023). UNPRECEDENTED TEACHING: HOW THE COVID-19 PANDEMIC HAS AFFECTED LAW PROFESSORS AND THE FUTURE OF LEGAL EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(7), 1907–1919. https://doi.org/10.51891/rease.v9i7.10773