FUNDEB'S PUBLIC POLICY IN ACTION

Authors

  • Clareana Maria Guimarães Franco Universidade Federal do Estado do Tocantins

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i7.10601

Keywords:

Public Policies. Education. Public Management.

Abstract

In response to the needs described by researchers regarding education over the years, such as inadequate schools for children and adolescents, school dropout, high repetition rates, low performance, Brazil has developed public policies and in recent years has expanded actions in search of a solution. of the problems mentioned. The main objective of this study is to investigate the impact of urban public management on FUNDEB funding. The methods used to carry out this study were literature review, qualitative and descriptive. Therefore, given the relevance of the topic, this article was developed in order to better explain the public policy of education in action.

Author Biography

Clareana Maria Guimarães Franco, Universidade Federal do Estado do Tocantins

Mestranda em Gestão de Políticas Públicas pela Universidade Federal do Estado do Tocantins -UFT (2022-2024). Especialista pós-graduada em Direito do Trabalho, Processo do Trabalho, Direito Previdenciário pela Faculdade de Imperatriz - FACIMP (2012-2014) e Especialista pós-graduada em Docência do Ensino Superior pela Faculdade de Educação Memorial Adelaide Franco - FEMAF (2021-2022). Graduada em Direito pela Faculdade de Educação Santa Terezinha - FEST (2012). Aprovada no VIII exame da Ordem dos Advogados do Brasil, habilitada em (2012). Tem experiência na área de Direito, com ênfase em Direito Administrativo, Direito Penal, Processo Penal e Gestão Publica, desenvolvendo trabalhos e estudos nessas áreas. Após período de dedicação e aprimoramento profissional assumiu o cargo de Assessor Jurídico no Ministério Público do Estado do Maranhão (2013 até o momento).

Published

2023-08-07

How to Cite

Franco, C. M. G. (2023). FUNDEB’S PUBLIC POLICY IN ACTION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(7), 364–377. https://doi.org/10.51891/rease.v9i7.10601