MUSIC IN CHILDHOOD EDUCATION

Authors

  • Jarliene Patrício da Cruz Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC
  • Joelma Campos Rodrigues Pontes Universidade Federal de Mato Grosso - UFMT
  • Karla Janaína Soares dos Santos Faculdade Afirmativo
  • Maria do Carmo Lobo Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT
  • Tatiana Augusta de Paula Santos Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia
  • Thiago de Oliveira Sanches Faculdade FOCUS

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i6.10587

Keywords:

Music. Music Teaching. Child education.

Abstract

This work discusses music as a pedagogical tool in early childhood education and had as its problem understanding the favorable aspects that music teaching can provide to children in kindergarten, perceiving the ways in which music interacts with the other axes of work, that is, how music can help in various pedagogical activities in early childhood education. The objective of this article was to analyze the contributions that music teaching can provide in the development of children in early childhood education and the way in which it is used by educators who work in this age group, as well as to verify the importance of music learning in socialization and learning, to know the dynamics of music teaching in schools, to understand the ways in which music interacts with the other axes of work in this phase of schooling and to analyze the contributions that music teaching can provide in the development of children in kindergarten.

Author Biographies

Jarliene Patrício da Cruz, Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC

Graduada em Pedagogia Anos Iniciais pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pela Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC.

Joelma Campos Rodrigues Pontes, Universidade Federal de Mato Grosso - UFMT

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso - UFMT.

Karla Janaína Soares dos Santos, Faculdade Afirmativo

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Integrada Mato-grossense de Ciências e Humanas – ICE, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pela Faculdade Afirmativo.

Maria do Carmo Lobo, Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Fundamentos da Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT.

Tatiana Augusta de Paula Santos, Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia

Graduada em Pedagogia pela Faculdade de Educação de Tangará da Serra – UniSerra, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia.

Thiago de Oliveira Sanches, Faculdade FOCUS

Graduado em Licenciatura Plena em Educação Artística – Habilitação em Música pela Universidade Federal de Cuiabá – UFMT, Especialista em Educação 5.0 pela Faculdade FOCUS.

Published

2023-07-28

How to Cite

Cruz, J. P. da, Pontes, J. C. R., Santos, K. J. S. dos, Lobo, M. do C., Santos, T. A. de P., & Sanches, T. de O. (2023). MUSIC IN CHILDHOOD EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(6), 3234–3246. https://doi.org/10.51891/rease.v9i6.10587