AUTISM: INCLUSION OF THE AUTIST CHILD IN THE CLASSROOM

Authors

  • Artemes Cristina Pires Lamar Instituto de educación Foco de la Docencia
  • Magda de Almeida Florentino Instituto PHOENIX
  • Celma Cynara de Figueiredo Centro Universitário Cândido Rondon
  • Milena Muciaru de Oliveira Gonçalves de Paula Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i7.10484

Abstract

This article intends to discuss the deficiencies in the school teaching/learning process of the autistic student and suggest some guidelines so that the regent or assistant teacher can work with this special child. Assuming that the teacher knows little or nothing about Autism or Autistic Spectrum Disorder and the impact that this anomaly causes on the teaching-learning process in its various characteristics.

Author Biographies

Artemes Cristina Pires Lamar, Instituto de educación Foco de la Docencia

Licenciada en Pedagogía. Instituto de educación Foco de la Docencia. CMEI Joana Mont`Serrat. Cuiabá.MT. 

Magda de Almeida Florentino, Instituto PHOENIX

Licenciada em Pedagogia com Especialidade em Supervisão Escolar pela Universidade de Cuiabá (UNIC) - Ano: 1992. Especialista em Psicopedagogia pela Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ouro Fino/ MG - Ano: 1995. Licenciada em Formação Pedagógica para Formadores de Educação Profissional (UNISUL) - Ano: 2007. Doutorado em Psicanálise pela ( FATEB e Instituto PHOENIX) em Orlando, Florida - United States - Ano: 2022. 

Celma Cynara de Figueiredo, Centro Universitário Cândido Rondon

Licenciada em Pedagogia pela Faculdades Integradas Mato-Grossenses de Ciências Sociais e Humanas - Ano: 2008. Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pelo Instituto Cuiabano de Educação (ICE)- Ano: 2010. Licenciada em Bacharel em Enfermagem pelo Centro Universitário Cândido Rondon - Ano: 2013.

Milena Muciaru de Oliveira Gonçalves de Paula, Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT

Graduada em Engenharia Florestal pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) – Ano: 2002. Pós - Graduada em Especialização Latu Sensu em Agricultura Familiar Camponesa e Educação do Campo pela Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT) – Ano 2009. Licenciada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) – Ano: 2019.

Published

2023-08-03

How to Cite

Lamar, A. C. P., Florentino, M. de A., Figueiredo, C. C. de, & Paula, M. M. de O. G. de. (2023). AUTISM: INCLUSION OF THE AUTIST CHILD IN THE CLASSROOM. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(7), 313–321. https://doi.org/10.51891/rease.v9i7.10484