CONSIDERAÇÕES ACERCA DOS IMPACTOS TRAZIDOS A PARTIR DOS FENÔMENOS DA PÓS-MODERNIDADE E DA GLOBALIZAÇÃO NO SISTEMA DE ENSINO BRASILEIRO

Authors

  • Vagner Neves Dias Universidad Interamericana - PY

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i4.1032

Keywords:

Postmodernity. Globalization. Brazilian education. Digital age.

Abstract

: From a theoretical background, this article seeks to develop a critical reflection on the aspects and reflections arising from the phenomena of postmodernity and globalization about the Brazilian education system, in order to understand the concepts brought by the literature regarding such phenomena, evaluate the consequences that these bring to culture and consequently to Brazilian education, and identify if teacher education is in line with the new demands brought by the digital age. The type of research adopted was exploratory, and the sources used were books, articles and journals. It has been understood that postmodernity, the current historical moment, can be very well identified as a period of crisis that is capable of triggering profound changes in all levels of human understanding. Regarding the Brazilian education system, since with the advent of globalization, technological advances and changes in the way of learning, the 21st century teaching professional must present itself in relation to teaching in an innovative, reflective and critical manner.

 

Author Biography

Vagner Neves Dias, Universidad Interamericana - PY

Doutor em Ciências da Educação pela Universidad Interamericana - PY (2020). Mestre em Ciências da Educação pela Universidad Interamericana - PY (2018). Licenciado em Química pela Universidade Metropolitana de Santos (2017). Especialista em Metodologia de Ensino de Física e Química pela Faculdade Venda Nova do Imigrante (2015). Licenciado em Matemática através do Programa Especial de Formação de Docente pela Universidade Metropolitana de Santos (2012). Especialista em Educação Matemática com Novas Tecnologias pela Faculdade de Tecnologia e Ciências (2009). Graduado em Ciência da Computação pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (2007). Atualmente é professor de Matemática nas séries finais do Ensino Fundamental da Unidade Escolar Municipal Conveniada Gilberto Viana (Prefeitura de Itambé - Bahia), e professor de Ciências e Matemática nas séries finais do Ensino Fundamental da Escola Municipal Naomar Soares de Alcântara (Prefeitura de Itororó - Bahia). E-mail: vaguineis@yahoo.com.br.

Published

2021-05-06

How to Cite

Dias, V. N. . (2021). CONSIDERAÇÕES ACERCA DOS IMPACTOS TRAZIDOS A PARTIR DOS FENÔMENOS DA PÓS-MODERNIDADE E DA GLOBALIZAÇÃO NO SISTEMA DE ENSINO BRASILEIRO. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(4), 908–918. https://doi.org/10.51891/rease.v7i4.1032