CHILDHOOD AND ITS LANGUAGES: THE MUSICAL LANGUAGE IN CHILDREN

Authors

  • Ana Angélica Martins Bessa Facuminas
  • Serli Araujo da Rocha Universidade Vale do Acaraú -UVA
  • Maria Aurenívia de Oliveira Viana Souza Universidade Vale do Acaraú – Uva
  • Eunice Pereira da Silva Universidade Vale do Acaraú – UVA
  • Diana Maria Lima da Silva Universidade Vale do Acaraú -UVA
  • Andrea Araujo  Rocha Universidade Interamericana

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i6.10316

Keywords:

Educação. Música. Escola. Aluno. Professor.

Abstract

The research seeks to understand the importance of music in Kindergarten to the 5th year, thus, the general objective is to identify the possible challenges of Education. For that, a bibliographical and field research was carried out, which consists of a review of the literature related to the theme addressed. It is concluded that music is a resource that is used to develop problem solving skills, however, music should be used as another resource to facilitate teaching, but it should not be the only tool used. Analyzing the results obtained during the application, it can be seen that music helped to make the link between theory and practice, and the contents are approached in a motivating and integrating way.

Author Biographies

Ana Angélica Martins Bessa, Facuminas

Especializada no AEE Plus orgazacional. Psicopedagogia em andamento Facuminas. Pedagoga: Universidade Vale do Acaraú – Uva. 

Serli Araujo da Rocha, Universidade Vale do Acaraú -UVA

Pedagoga: Universidade Vale do Acaraú -UVA. Especialização: Gestão Escolar .Neuropsicopegagogia institucional e clínica -FMB Faculdade Maciço de Baturité. Psicometricidade e AEE. FMB _ Faculdade Maciço de Baturité. Mestrado em Ciências da Educação. Universadade Interamericana. Doutorado em Ciências da Educação em andamento. Universidade Interamericana.

Maria Aurenívia de Oliveira Viana Souza, Universidade Vale do Acaraú – Uva

Pedagoga: Universidade Vale do Acaraú – Uva. Especializada em Administração Escolar pela UVA e em Gestão Escolar Aplicada  pela Faculdade Bookplay. Mestrado em Educação pela Univerdad Interamericana-Py . 

Eunice Pereira da Silva, Universidade Vale do Acaraú – UVA

Pedagoga: Universidade Vale do Acaraú – UVA. Especializada em Gestão e Coordenação escolar e em Neuropsicopedagogia Clínica e Institucional. 

Diana Maria Lima da Silva, Universidade Vale do Acaraú -UVA

Pedagoga Universidade Vale do Acaraú -UVA. 

Andrea Araujo  Rocha, Universidade Interamericana

Pedagogia: Universidade Vale do Acaraú -UVA. Especialização: Gestão Escolar. Mestrado em Ciências da Educação. Universidade Interamericana.

Published

2023-06-30

How to Cite

Bessa, A. A. M., Rocha, S. A. da, Souza, M. A. de O. V., Silva, E. P. da, Silva, D. M. L. da, & Rocha, A. A. (2023). CHILDHOOD AND ITS LANGUAGES: THE MUSICAL LANGUAGE IN CHILDREN. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(6), 1430–1446. https://doi.org/10.51891/rease.v9i6.10316