AS HISTÓRIAS EM QUADRINHOS NA FORMAÇÃO DO LEITOR

Authors

  • Ada Aparecida Alves de Arruda Faculdades Integradas de Cuiabá
  • Elidiane Benedita da Silva Faculdade Evangélicas Integradas Cantares de Salomão
  • Hingridy Karoliny de Queiroz Arruda Universidade Norte do Paraná
  • Jaqueline de Moura Santana Universidade Norte do Paraná
  • Luciana Xavier Cirino Instituto de Educação Carlos Pasquale
  • Sofia Ambrosa Alves Costa Faculdade de Educação de Taganrá da Serra

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i9.2326

Keywords:

Comic Stories. reading and learning.

Abstract

This article aimed to understand the importance of Comics (Comic) for the formation of readers. Its achievement was motivated by observations in our pedagogical practices, when we realized the great difficulty that students have in reading. With this article, therefore, it is intended to collaborate with future educators and professionals, so that they can improve their classrooms, make them fun and special, offer enthusiastic classes to students, through the inclusion of comics as a way of learning.

Author Biographies

Ada Aparecida Alves de Arruda, Faculdades Integradas de Cuiabá

Graduada em Pedagogia pela FIAVEC - Faculdades Integradas de Várzea Grande, Especialista em Educação Infantil com Ênfase no Letramento pelas Faculdades Integradas de Cuiabá – FIC.

Elidiane Benedita da Silva, Faculdade Evangélicas Integradas Cantares de Salomão

Graduada em Pedagogia pela UNIC – Universidade de Cuiabá, Especialista em Neuroeducação pela FEICS -  Faculdade Evangélicas Integradas Cantares de Salomão.

Hingridy Karoliny de Queiroz Arruda, Universidade Norte do Paraná

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná - UNOPAR, Especialista em Educação pela Faculdade Afirmativo.

Jaqueline de Moura Santana, Universidade Norte do Paraná

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR.

Luciana Xavier Cirino, Instituto de Educação Carlos Pasquale

Formação Ensino Técnico Magistério pelo Instituto de Educação Carlos Pasquale.

Sofia Ambrosa Alves Costa, Faculdade de Educação de Taganrá da Serra

Graduada em Pedagogia pela UFMT – Universidade Federal de Mato Grosso, Especialista em Atendimento Educacional Especializado pela Faculdade de Educação de Taganrá da Serra.

Published

2021-09-30

How to Cite

Arruda, A. A. A. de ., Silva, E. B. da ., Arruda, H. K. de Q. . ., Santana, J. de M. ., Cirino, L. X. ., & Costa, S. A. A. . (2021). AS HISTÓRIAS EM QUADRINHOS NA FORMAÇÃO DO LEITOR. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(9), 1249–1256. https://doi.org/10.51891/rease.v7i9.2326