COLETÂNEA, EDUCATIONAL PROPOSALS THAT FAVOR TEACHING-LEARNING IN BRAZILIAN EDUCATION

Authors

  • Grasiele Camapum Billerbeck Invest - Fac. Ciência e Tecnologia - Cuiabá
  • Ocymar Fernandes dos Santos Universidade Federal de Mato Grosso -UFMT
  • Raianne Bruna da Silva Rocha Faculdade Universidade Pitágoras Unopar Anhanguera UNOPAR
  • Rosana Barbosa Gomes Silva Universidade Federal de Maro Grosso- UFMT
  • Rosineide Graciana da Silva Manari Universidade Federal de Mato Grosso-UFMT
  • Suely Benedita Tavares de Lima Universidade de Cuiabá - UNIC

Abstract

The work, "Collection, educational proposals that favor teaching-learning in Brazilian education", brings together a compendium of 6 chapters that offer its readers important reflections on the multifaciality of subjects and their realities inserted in the school world.
The school web is built and moved from these universe(s), thus agglutinating a pedagogical repertoire to face these demands. In view of the above, this book is located in discussions about the strategies used by the list of authors of this work, to provide significant learning opportunities for their students.
In the meantime, I invite readers to get to know this book-work proposition for new discussions on pedagogical practice that favor teaching and learning within Brazilian schools from the multidimensionality of didactics used for the formation of emancipated, questioning and autonomous subjects.

 


Good reading!
The authors,

Author Biographies

Grasiele Camapum Billerbeck, Invest - Fac. Ciência e Tecnologia - Cuiabá

Graduação em Teologia 2010/ Sistema Vinha de Ensino - Goiânia. Graduação em Pedagogia 2019 /Faculdade Evangélica do Piauí - Cuiabá.Especialista em Educação Infantil 2022 / Invest - Fac. Ciência e Tecnologia - Cuiabá.

Ocymar Fernandes dos Santos, Universidade Federal de Mato Grosso -UFMT

 Especialista em Educação Física Escolar no ano de 2011, pela Faculdade de Cuiabá - FAUC.  Graduado em. Educação Física  na  Universidade Federal de Mato Grosso -UFMT no de 1997

Raianne Bruna da Silva Rocha, Faculdade Universidade Pitágoras Unopar Anhanguera UNOPAR

Licenciatura em Educação Física. Ano 2017. Promovida pela Faculdade Centro Universitário de Várzea Grande UNIVAG/ Especialista em Educação Física Escolar. Ano 2017. Promovida pela Faculdade Afirmativo/ Licenciatura em Pedagogia. Ano 2019. Promovida pela Faculdade Centro Universitário de Maringá UNICESUMAR/ Especialista em Educação Infantil. Ano 2022. Promovida  pela Faculdade Universidade Pitágoras Unopar Anhanguera UNOPAR.

Rosana Barbosa Gomes Silva , Universidade Federal de Maro Grosso- UFMT

Especialista em educação infantil e Séries iniciais no ano de 2015 pela Faculdade Integrada de Cuiabá -FIC. Graduada em Pedagogia com ênfase em educação infantil na Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT.

Rosineide Graciana da Silva Manari, Universidade Federal de Mato Grosso-UFMT

 Especialização em Docência na Educação Infantil , no ano de 2014, pela  UFMT Universidade Federal de Mato Grosso/  Pró - Reitoria de Ensino de Pós graduação / Gerência de Pós  Graduação. Graduada em Pedagogia - Licenciatura em Pedagogia para Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso-UFMT no ano de 2010.

Suely Benedita Tavares de Lima, Universidade de Cuiabá - UNIC

Especialização em Psicopedagogia Institucional, no ano de 2017, pela Faculdade SEDAC- UNIFACC- União das Faculdades Católicas de Mato Grosso. Graduada    em Pedagogia- Licenciatura pela Universidade de Cuiabá - UNIC no ano de 2012.

Published

2022-11-11

How to Cite

Billerbeck, G. C. ., Santos, O. F. dos ., Rocha, R. B. da S. ., Silva , R. B. G. ., Manari, R. G. da S. ., & Lima, S. B. T. de . (2022). COLETÂNEA, EDUCATIONAL PROPOSALS THAT FAVOR TEACHING-LEARNING IN BRAZILIAN EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 10–253. Retrieved from https://periodicorease.pro.br/rease/article/view/7381

Issue

Section

E-books

Categories