COLLETANEOUS, FORMAL EDUCATION: SUCCESSFUL EXPERIENCES, LESSONS LEARNED AND CHALLENGES

Authors

  • Amanda Barbara Maciel Felfili Universidade do Norte do Paraná -UNOPAR
  • Ana Alvina da Silva Brandão Faculdade integrada de Cuiabá
  • Beliza Alves Ferreira de Oliveira Faculdade das Águas Emendadas – FAE
  • Jacy Francisca Sampaio Souza Faculdade Integradas Mato-grossense de Ciências Sociais e Humanas
  • Josefa Alcângela do Bondespacho Gonçalves Universidade Federal de Mato Grosso
  • Maria de Lurdes Santos  Faculdade Integradas de Cuiabá

Keywords:

Child. Education. Development.

Abstract

The contemporary social web has demanded new dialogues from the educational sphere with the formal educational space. In this way, the daily life of education professionals brings a mix of truly successful experiences, lessons that are successively learned, and the challenges imposed on all those who enter the educational locus.
This compendium with 6 (six) chapters, referring to reports of experiments, gave rise to this work, the result of a daily work and carried out with commitment, typical of those who love to do education.
Paraphrasing the notable educator Paulo Freire, silence will not help men to build themselves, but men are well suited to work, reflection and action, and the becoming of this circularity.
Before the presentation, I wish everyone a fruitful reading!

the authors

Author Biographies

Amanda Barbara Maciel Felfili, Universidade do Norte do Paraná -UNOPAR

Especialista em Neuroaprendizagem e Práticas Pedagógicas- Pela Universidade do Norte do Paraná -UNOPAR- Ano 2018.Especialista em Educação infantil - Pela Universidade do Norte do Paraná- UNOPAR - Ano 2022.Graduada em Pedagogia- Pela Universidade do Norte do Paraná UNOPAR - Ano 2017.

Ana Alvina da Silva Brandão, Faculdade integrada de Cuiabá

Especialista em educação infantil e séries iniciais, no ano de 2015 pela Faculdade integrada de Cuiabá. Graduada em Pedagogia no ano de 2013, pela Universidade centro Cândido Rondon.

Beliza Alves Ferreira de Oliveira, Faculdade das Águas Emendadas – FAE

Especialização em Educação infantil / Especial promovida pela FAE  - Faculdade das Águas Emendadas no Ano de 2012. Licenciatura em Pedagogia pela Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia no ano de 2000.

Jacy Francisca Sampaio Souza, Faculdade Integradas Mato-grossense de Ciências Sociais e Humanas

Especialização em Educação Infantil com Ênfase em Educação Lúdica- Promovida pela Faculdade Integradas Mato-grossense de Ciências Sociais e Humanas- no ano de 2016.  Graduada em Pedagogia-Licenciatura  Promovida pela Faculdades Integradas Mato-grossense de Ciências  Sociais e Humanas- no ano de 2014

Josefa Alcângela do Bondespacho Gonçalves, Universidade Federal de Mato Grosso

Especialização em Docência na Educação Infantil, no ano de 2015 promovida pela Universidade Federal de Mato Grosso.Graduada em Licenciatura em Pedagogia para Educação Infantil em 2010, promovida pela Universidade Federal de Mato Grosso

Maria de Lurdes Santos , Faculdade Integradas de Cuiabá

Especialização Educação Infantil com Ênfase a Educação Especial -Promovida pela Faculdade Integradas de Cuiabá. Ano.2015. Psicopedagogia Clínica e Institucional -Promovida pela Faculdade Integradas de Cuiabá. Ano.2015.  Licenciatura em Pedagogia pela Faculdade Afirmativo -Ano 2011-

Published

2022-11-09

How to Cite

Felfili, A. B. M. ., Brandão, A. A. da S. ., Oliveira, B. A. F. de ., Souza, J. F. S. ., Gonçalves, J. A. do B. ., & Santos , M. de L. . (2022). COLLETANEOUS, FORMAL EDUCATION: SUCCESSFUL EXPERIENCES, LESSONS LEARNED AND CHALLENGES. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 10–254. Retrieved from https://periodicorease.pro.br/rease/article/view/7341

Issue

Section

E-books

Categories