THE TEACHER AND PHYSICAL EDUCATION IN CHILD EDUCATION

Authors

  • Danielle Auxiliadora Viana Santos Associação Varzeagrandense de Ensino e Cultura- AVEC
  • Jaqueline Maria da Silva Faculdade Educamais  - UNIMAIS
  • Regina Maria de Melo Faculdade Mantenense dos Vales Gerais – INTERVALE
  • Rosalina Almeida Pereira e Silva Instituto Cuiabano de Educação – ICE
  • Rosângela Fernandes do Nascimento Associação Vareagrandense de Ensino e Cultura – AVEC
  • Thelma Auxiliadora Silva de Jesus Resende Faculdade de Educação de Tangará da Serra

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i9.7077

Keywords:

Initial and Continuing Education. Child education. PE.

Abstract

Through basic and continuing education, the teacher acquires knowledge and makes it scientific. It is an ongoing process because this knowledge is social and can change throughout the teacher's career. And for the teacher to know when to change this knowledge, he must look critically and thoughtfully at his professional activity. The main objective of this bibliographic research is to discover the information that a physical education teacher needs to work in early childhood education. In this article, we discuss important information for the practice of the teacher's professional activity, namely: scientific, pedagogical, disciplinary, curriculum, knowledge, teaching/learning and experience. It is important for the teacher to understand that experience alone is not possible, basic, initial and continuing education combined with daily experience is necessary to develop learning.

Author Biographies

Danielle Auxiliadora Viana Santos, Associação Varzeagrandense de Ensino e Cultura- AVEC

Graduada em Pedagogia para a Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Educação Infantil com Ênfase em Letramento pela Associação Varzeagrandense de Ensino e Cultura. AVEC.

Jaqueline Maria da Silva, Faculdade Educamais  - UNIMAIS

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade Educamais  - UNIMAIS.

Regina Maria de Melo, Faculdade Mantenense dos Vales Gerais – INTERVALE

Graduada em Pedagogia pela UNIRONDON, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade Mantenense dos Vales Gerais – INTERVALE.

Rosalina Almeida Pereira e Silva, Instituto Cuiabano de Educação – ICE

Graduação em Pedagogia pela UFMT, Especialista em Educação Infantil com Ênfase em Educação Lúdica e Especial pelo Instituto Cuiabano de Educação – ICE.

Rosângela Fernandes do Nascimento, Associação Vareagrandense de Ensino e Cultura – AVEC

Graduada em Pedagogia pela Faculdades de Administração, Ciências, Educação e Letras - FACEL, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pela Associação Vareagrandense de Ensino e Cultura – AVEC.

Thelma Auxiliadora Silva de Jesus Resende, Faculdade de Educação de Tangará da Serra

Graduada em Pedagogia pela UNIP - Universidade Paulista, Especialista em Educação Infantil com Ênfase em Educação Especial pela UniSerra - Faculdade de Educação de Tangará da Serra.

Published

2022-10-21

How to Cite

Santos, D. A. V. ., Silva, J. M. da ., Melo, R. M. de ., Silva, R. A. P. e ., Nascimento, R. F. do ., & Resende, T. A. S. de J. . (2022). THE TEACHER AND PHYSICAL EDUCATION IN CHILD EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(9), 1285–1291. https://doi.org/10.51891/rease.v8i9.7077