THE PEDAGOGUE AND HIS PERFORMANCE IN CHILD EDUCATION

Authors

  • Adnei da Silva Seixas Santos Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT
  • Adriana Fátima Arruda da Costa Faculdades Integradas de Ariquemes – FIAR
  • Danielle Auxiliadora Viana Santos Associação Varzeagrandense de Ensino e Cultura- AVEC
  • Daniele Ferreira de Campos Moraes Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC
  • Joana D’arc Ferreira Moraes Fernandes Faculdade de Ciências Administrativas
  • Maria Aparecida de Souza Faculdade do Instituto Panamericano – FACIPAN

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i8.6876

Keywords:

Challenges. Education. pedagogue.

Abstract

For a pedagogue to be able to work in the job market today, he needs to have a higher education. However, we saw that even at the level required by the Ministry of Education and according to the legislation of LDBEN (1996), a person suffers and faces challenges and obstacles in the exercise of their profession. The purpose of this article was to understand the difficulties faced as a kindergarten teacher. She justifies herself by trying to understand how these aspects of our society indirectly affected the market and even the lives of men. Although so many questions and positions do not contribute to the performance of this professional, the pedagogue managed to penetrate more and more in the educational field, which caused great progress for this profession, which gives hope that this number will increase in the coming years. , as the need for trained professionals in the market is essential.

Author Biographies

Adnei da Silva Seixas Santos, Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT

Graduada em Pedagogia para a Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialização em Docência na Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT.

Adriana Fátima Arruda da Costa, Faculdades Integradas de Ariquemes – FIAR

Graduada em Pedagogia pela Universidade Pitágoras Unopar, Especialista em Educação Infantil e as Séries Iniciais pelas Faculdades Integradas de Ariquemes – FIAR

Danielle Auxiliadora Viana Santos, Associação Varzeagrandense de Ensino e Cultura- AVEC

Graduada em Pedagogia para a Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Educação Infantil com Ênfase em Letramento pela Associação Varzeagrandense de Ensino e Cultura. AVEC.

Daniele Ferreira de Campos Moraes, Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Educação Infantil pelas Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC.

Joana D’arc Ferreira Moraes Fernandes, Faculdade de Ciências Administrativas

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Afirmativo, Especialista em Gestão Escolar com Ênfase na Direção, Coordenação, Supervisão, Orientação e Inspeção Educacional pela Faculdade de Ciências Administrativas.

Maria Aparecida de Souza, Faculdade do Instituto Panamericano – FACIPAN

Graduada em Pedagogia pela Universidade Paulista – UNIP, Especialista Educação Infantil /Alfabetização pela Faculdade do Instituto Panamericano – FACIPAN.

Published

2022-09-28

How to Cite

Santos, A. da S. S. ., Costa, A. F. A. da ., Santos, D. A. V. ., Moraes, D. F. de C. ., Fernandes, J. D. F. M. ., & Souza, M. A. de . (2022). THE PEDAGOGUE AND HIS PERFORMANCE IN CHILD EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(8), 1382–1391. https://doi.org/10.51891/rease.v8i8.6876