MUSIC AND CHILD DEVELOPMENT

Authors

  • Joanilde da Silva Faculdade das Águas Emendadas – FAE
  • Joelma Auxiliadora Soares do Prado Associação Varzeagradense de Ensino e Cultura – AVEC
  • Katiúscia Cristina Costa Marques Universidade de Cuiabá – UNIC
  • Laura Yule de Alencar Alcântara Faculdade – FAIPE
  • Silmara Francisca Gondim Faculdade Integradas de Cuiabá – FIC
  • Vanessa de Fátima Sobral da Conceição Faculdade da Região Serrana

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i8.6688

Keywords:

Music. Child education. Musicalization. Development.

Abstract

The article aimed to explore some of the many ways in which music can be used for children, even before they are born, and to highlight the benefits that such exposure provides them. This helps to better understand the role of music in the brain and its impact on child development. In addition, the study divided the stages of development according to age, showing the best methods and instruments for each stage. All interpretations are based on the National Curriculum Framework for Education, seeking information that comprehensively and objectively considers the quality objectives identified in this document and contributes to the overall development of the child.

Author Biographies

Joanilde da Silva, Faculdade das Águas Emendadas – FAE

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato-Grosso – UFMT, Especialista em Educação Infantil e Especial pela Faculdade das Águas Emendadas – FAE.

Joelma Auxiliadora Soares do Prado, Associação Varzeagradense de Ensino e Cultura – AVEC

Graduada em Pedagogia pelas Faculdades Integradas Mato-Grossenses de Ciências Sociais e Humanas, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pela Associação Varzeagradense de Ensino e Cultura – AVEC.

Katiúscia Cristina Costa Marques, Universidade de Cuiabá – UNIC

Graduada em Pedagogia Séries Iniciais pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Educação Especial – AEE.

Laura Yule de Alencar Alcântara, Faculdade – FAIPE

Graduada em Educação Física pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Educação Aplicada ao Transtorno do Espectro Autista pela Faculdade – FAIPE.

Silmara Francisca Gondim, Faculdade Integradas de Cuiabá – FIC

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Afirmativo, Especialista em Educação Especial AEE pela Faculdade Integradas de Cuiabá – FIC.

Vanessa de Fátima Sobral da Conceição, Faculdade da Região Serrana

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR, Especialista em Psicopedagogia Institucional e Clínica pela Faculdade da Região Serrana.

Published

2022-09-01

How to Cite

Silva, J. da ., Prado, J. A. S. do ., Marques, K. C. C. ., Alcântara, L. Y. de A. ., Gondim, S. F. ., & Conceição, V. de F. S. da . (2022). MUSIC AND CHILD DEVELOPMENT. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(8), 1152–1158. https://doi.org/10.51891/rease.v8i8.6688