TOY LIBRARY: THE IMPORTANCE OF PLAYING

Authors

  • Angélica Cristina Alves da Silva Faculdade Integradas de Ciências Sociais e Humanas
  • Ellen de Albuquerque Rodrigues Faculdade do Instituto Panamericano- Facipan
  • Eunice de Albuquerque Silva Faculdade Cuiabá- FAUC
  • Marilene Maria Schnorr Faculdade das Águas Emendadas – FAE
  • Selma de Albuquerque Rodrigues Faculdade Castelo Branco
  • Vanessa de Fátima Sobral da Conceição Faculdade da Região Serrana

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i8.6685

Keywords:

Playful. Learning. Computing. Activities. Workshops.

Abstract

This article shows the importance of creating corners in early childhood education and in the early years, as the room must have a pleasant environment to develop all skills. Playing and interacting with children is a pleasurable experience that cannot be compared to any other type of activity that has been developed in a pedagogy curriculum. The ludic should be a tool to help teachers in the teaching-learning process, not thinking that it will interfere with the use of games. It is also effective to find a school computer room for the teaching-learning process. Socialization and research on a topic chosen by the teacher: The digital inclusion of today's students in the collective work is interesting.

 

Author Biographies

Angélica Cristina Alves da Silva, Faculdade Integradas de Ciências Sociais e Humanas

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Integradas de Ciências Sociais e Humanas – ICE, 

Ellen de Albuquerque Rodrigues, Faculdade do Instituto Panamericano- Facipan

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR, Especialista em Educação Infantil pela FACIPAN.

Eunice de Albuquerque Silva, Faculdade Cuiabá- FAUC

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário Várzea Grande – UNIVAG, Especialista em Educação Infantil pela FAUC.

Marilene Maria Schnorr, Faculdade das Águas Emendadas – FAE

Graduada em Pedagogia pela Universidade Luterana do Brasil, Especialista em Psicopedagogia pela Faculdade das Águas Emendadas – FAE.

Selma de Albuquerque Rodrigues, Faculdade Castelo Branco

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário Várzea Grande - UNIVAG, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade Castelo Branco.

Vanessa de Fátima Sobral da Conceição, Faculdade da Região Serrana

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR, Especialista em Psicopedagogia Institucional e Clínica pela Faculdade da Região Serrana.

Published

2022-09-01

How to Cite

Silva, A. C. A. da ., Rodrigues, E. de A. ., Silva, E. de A. ., Schnorr, M. M. ., Rodrigues, S. de A. ., & Conceição, V. de F. S. da . (2022). TOY LIBRARY: THE IMPORTANCE OF PLAYING. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(8), 1140–1147. https://doi.org/10.51891/rease.v8i8.6685