TOY LIBRARY: THE IMPORTANCE OF PLAYING

Authors

  • Angélica Cristina Alves da Silva Faculdade Integradas de Ciências Sociais e Humanas
  • Ellen de Albuquerque Rodrigues Faculdade do Instituto Panamericano- Facipan
  • Eunice de Albuquerque Silva Faculdade Cuiabá- FAUC
  • Marilene Maria Schnorr Faculdade das Águas Emendadas – FAE
  • Selma de Albuquerque Rodrigues Faculdade Castelo Branco
  • Vanessa de Fátima Sobral da Conceição Faculdade da Região Serrana

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i8.6685

Keywords:

Playful. Learning. Computing. Activities. Workshops.

Abstract

This article shows the importance of creating corners in early childhood education and in the early years, as the room must have a pleasant environment to develop all skills. Playing and interacting with children is a pleasurable experience that cannot be compared to any other type of activity that has been developed in a pedagogy curriculum. The ludic should be a tool to help teachers in the teaching-learning process, not thinking that it will interfere with the use of games. It is also effective to find a school computer room for the teaching-learning process. Socialization and research on a topic chosen by the teacher: The digital inclusion of today's students in the collective work is interesting.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Angélica Cristina Alves da Silva, Faculdade Integradas de Ciências Sociais e Humanas

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Integradas de Ciências Sociais e Humanas – ICE, 

Ellen de Albuquerque Rodrigues, Faculdade do Instituto Panamericano- Facipan

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR, Especialista em Educação Infantil pela FACIPAN.

Eunice de Albuquerque Silva, Faculdade Cuiabá- FAUC

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário Várzea Grande – UNIVAG, Especialista em Educação Infantil pela FAUC.

Marilene Maria Schnorr, Faculdade das Águas Emendadas – FAE

Graduada em Pedagogia pela Universidade Luterana do Brasil, Especialista em Psicopedagogia pela Faculdade das Águas Emendadas – FAE.

Selma de Albuquerque Rodrigues, Faculdade Castelo Branco

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário Várzea Grande - UNIVAG, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade Castelo Branco.

Vanessa de Fátima Sobral da Conceição, Faculdade da Região Serrana

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR, Especialista em Psicopedagogia Institucional e Clínica pela Faculdade da Região Serrana.

Published

2022-09-01

How to Cite

Silva, A. C. A. da ., Rodrigues, E. de A. ., Silva, E. de A. ., Schnorr, M. M. ., Rodrigues, S. de A. ., & Conceição, V. de F. S. da . (2022). TOY LIBRARY: THE IMPORTANCE OF PLAYING. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(8), 1140–1147. https://doi.org/10.51891/rease.v8i8.6685