CULTURAL AND EDUCATIONAL MANIFESTATIONS IN VARIOUS LEARNING SPACES

Authors

  • Caroline Alves Fé em Deus Faculdade SEDAC
  • Cleonice da Costa Nunes de Andrade Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia
  • Joel Carvalho de Amorim Faculdade Faveni
  • Nirley Nilza Silva Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia
  • Rosidete Conceição da Silva Gaudêncio  Universidade Federal de Mato Grosso
  • Thiago Félix Souza de Sá Faculdade Afirmativo

Keywords:

CULTURAL MANIFESTATIONS. EDUCATIONAL MANIFESTATIONS. LEARNING SPACES

Abstract

PRESENTATION

In this contemporary hiatus punctuated by technology and changes in educational paradigms in which we find ourselves, it is fundamental that education should be thought and gestated as a life goal, devoid of the end in itself, or even, inflected to the professional contribution that the subject must build. for a future becoming.
The new educational perspectives that present themselves, the learning spaces are diverse, multispatial and multifaceted. In the meantime, education intertwines with culture to bring the sense of belonging to the subjects. In this way, the locus of education should be eminently welcoming, trusting and creative spaces. In this scenario that this book is inserted, presenting the different spaces of learning and their educational possibilities beyond the orb of traditionalism of formal education.
For presentation purposes, I invite you to read,
                                                                                                                                                                                                                             The authors.

Author Biographies

Caroline Alves Fé em Deus, Faculdade SEDAC

Licenciada em Pedagogia promovida pelo Centro Universitário de Várzea Grande- UNIVAG.  Especialista em Psicopedagogia promovida pela Faculdade SEDAC. E-mail: carolalves9256@gmail.com

Cleonice da Costa Nunes de Andrade, Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia

Licenciatura em Pedagogia promovida pela Universidade Anhanguera. Especialista em Educação Infantil e séries iniciais, promovido pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia. E-mail:  cleonunesandrade@hotmail.com

Joel Carvalho de Amorim, Faculdade Faveni

Especialista em Música promovido pela Faculdade Faveni. Licenciatura em Música promovida pela Faculdade UFMT. Bacharel em Violão, promovida pela Faculdade UFMT. E-mail:  joelviolonista@gmail.com

Nirley Nilza Silva, Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia

Especialista em Educação Infantil, Educação Especial e Psicopedagogia promovido pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia. Licenciatura em Pedagogia  promovida pela Universidade UNOPAR. Licenciatura em Artes Visuais promovida pela UNEMAT. E -mail: nirley.nilza@gmail.com

Rosidete Conceição da Silva Gaudêncio,  Universidade Federal de Mato Grosso

Especialista em docência na Educação Infantil promovida pela  Universidade Federal de Mato Grosso.  Especialista em Educação das Relações Étnicos Raciais no Contexto da Educação de Jovens Adultos, promovida pela ,Universidade Federal Mato Grosso. Especialista em Informática na Educação Ano 2019 promovida pela Universidade Federal Mato Grosso.  Licenciatura plena em Pedagogia, promovida pela universidade   Unirondom. Ciências da Natureza e Matemática. E-mail: rosidetesilva40@gmail.com

Thiago Félix Souza de Sá, Faculdade Afirmativo

Especialista e Psicomotricidade Escolar,  provido pela Faculdade Afirmativo. Licenciatura em Educação Física — Universidade Federal de Mato Grosso. E-mail: tsa95481@gmail.com

Published

2022-08-03

How to Cite

Fé em Deus, C. A. ., Andrade, C. da C. N. de ., Amorim, J. C. de ., Silva, N. N. ., Gaudêncio, R. C. da S. ., & Sá, T. F. S. de. (2022). CULTURAL AND EDUCATIONAL MANIFESTATIONS IN VARIOUS LEARNING SPACES. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 11–165. Retrieved from https://periodicorease.pro.br/rease/article/view/6433

Issue

Section

E-books

Categories