POPULAR GAMES IN KINDERGARTEN AND ELEMENTARY SCHOOLS

Authors

  • Carlos Eduardo da Fonseca Mathias Centro Universitário Internacional da Cidade de Curitiba- PR
  • Elisangela da Silva França Faculdade de Administração, Ciências, Educação e Letras Curitiba-PR.
  • Kelly Regina Miranda Costa Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT- Cuiabá/MT

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i7.6324

Keywords:

Brazilian popular games. Games. Pedagogical resources.

Abstract

This Scientific Article aims to explicitly and construct hypothesis on the theme: Games and Games jump in the teachings of Early Childhood and Elementary Education, aiming at a motivating and pleasurable teaching in favor of a practical learning that makes the child a being always in search of knowledge that leads to their social transformation, improving ideas, the subject matter addressed during the studies. To this end, it involves a bibliographic survey with several sources, seeking to consult respected works and consider reality in a dynamic and complex way, presenting an analysis of reality. Thus, the current transformations in teaching suggest us to start transmitting knowledge in an attractive way, hence the importance of play in the classroom through games and games.

Author Biographies

Carlos Eduardo da Fonseca Mathias, Centro Universitário Internacional da Cidade de Curitiba- PR

Especialista em Gestão da Tecnologia da Informação pelo Centro Universitário Faveni de Guarulhos/SP. Graduado no curso Tecnólogo em Análise e Desenvolvimento de Sistemas UNINTER- Centro Universitário Internacional da Cidade de Curitiba- PR. E-mail: carloseduardomathias@hotmail.com.

Elisangela da Silva França, Faculdade de Administração, Ciências, Educação e Letras Curitiba-PR.

Especialista em Educação Especial sob a Perspectiva da Inclusão pela Faculdade Afirmativo de Cuiabá-MT/ Graduada no curso Licenciatura em Pedagogia pela FACEL- Faculdade de Administração, Ciências, Educação e Letras Curitiba-PR. E-mail: elisangelafranca@live.com.

Kelly Regina Miranda Costa, Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT- Cuiabá/MT

Especialista em Docência na Educação Infantil e Graduada no curso Licenciatura em Pedagogia, títulos obtidos na Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT- Cuiabá/MT.E-mail: kellyrmcosta@gmail.com.

Published

2022-07-30

How to Cite

Mathias, C. E. da F. ., França, E. da S. ., & Costa, K. R. M. . (2022). POPULAR GAMES IN KINDERGARTEN AND ELEMENTARY SCHOOLS. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(7), 263–274. https://doi.org/10.51891/rease.v8i7.6324