COLLECTION ON EDUCATION: SCHOOL ASSUMPTIONS IN BRAZILIAN CONTEMPORARY

Authors

  • Adriana Rios Moreira Centro Universitário de Várzea Grande
  • Amarali Moreira Luz Zanotta Universidade Federal de Mato Grosso
  • Edilene Cerqueira costa do Espírito Santo Faculdade  INVEST
  • Gizele Angela de Souza  Faculdade de Educação de Tangará da Serra – UNISERRA
  • Maria Pedroza da Silva Rondon
  • Selma Regina Martins de Lima Santos FAVENI

Abstract

The transformations that the world is experiencing have a direct effect on current issues in Education in Brazil, such as the importance of playing, the inclusive process and teacher training, the importance of sports and art as an incitement to creativity. Therefore, this chrestomatia proposes to discuss the ways of teaching and their impacts on student protagonism today.

For the above, the constructs arranged in the 6 chapters of this book present the discussions held in the Brazilian educational sphere about pedagogical praxis, and the disruptive process that promotes personalized and collaborative teaching, with a view to preparing contributors to a proactive, democratic coexistence and participatory.

We wish you a good read,

 


                                                                                                                                                                                                          The authors

Author Biographies

Adriana Rios Moreira, Centro Universitário de Várzea Grande

Graduação: licenciatura plena em pedagogia ano 2013, Centro Universitário de Várzea Grande (Univag). Estudante de pós-graduação em: psicopedagogia  clínica, institucional e educação especial.

Amarali Moreira Luz Zanotta, Universidade Federal de Mato Grosso

Especialista na Educação Infantil, Psicopedagogia promovido pela UFMT. Licenciatura em Pedagógica ênfase na Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso UFMT 200. E-mail: marali.zanotta@gmail.com

Edilene Cerqueira costa do Espírito Santo, Faculdade  INVEST

Graduação: Licenciatura em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá UNIC. Pós- graduação em Educação infantil com ênfase em Alfabetização pela Faculdade  INVEST ano 2021

Gizele Angela de Souza , Faculdade de Educação de Tangará da Serra – UNISERRA

Especialista em Educação Especial.  Promovida pela Faculdade de Educação de Tangará da Serra/ Licenciatura em música. Promovida pela Universidade Federal de Mato Grosso UFMT. E-mail: giprof5@gmail.com

Maria Pedroza da Silva Rondon

Graduanda em pedagogia. Formação: curso Magistério.

Selma Regina Martins de Lima Santos, FAVENI

Graduação: Licenciatura Plena em Educação Física pela Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT. Pós-graduação:  Gerontologia e Personal trainer pela Faveni. Pilates pela Posturale. Cursando: Atividade Física para paciente crônico.

Published

2022-07-15

How to Cite

Moreira, A. R. ., Zanotta, A. M. L. ., Santo, E. C. costa do E. ., Souza , G. A. de ., Rondon, M. P. da S. ., & Santos, S. R. M. de L. . (2022). COLLECTION ON EDUCATION: SCHOOL ASSUMPTIONS IN BRAZILIAN CONTEMPORARY. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 10–148. Retrieved from https://periodicorease.pro.br/rease/article/view/6205

Issue

Section

E-books

Categories