INCLUSION MULTIFUNCTIONAL REDISTRIBUTION OF RESOURCE ROOMS

Authors

  • Leonardo Lima da Silva Universidade da Flórida – Estados Unidos

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i6.5992

Keywords:

Cognition. To school. LDB.

Abstract

The article aims to express the sectorial method of the school question in the country in which school dropout is enormous, that is, special students that at times other than the schedule of the content itself makes it difficult for regulators to see: CPNs National Curricular Parameters LDB 9.394 / 96, Laws of the Basic Directives regulate and determine from an architectural, hierarchical and chronological point of view the annual, semester, bimonthly, monthly, biweekly, weekly and even daily teaching plan, seeking a better performance of teaching in the popular classes Fundamental Education I and II together the capital and cultural heritage. In Opinion CEB 15/98, which establishes the Curricular Guidelines, it is stated that while LDB gives more lasting directions for national education, DCNs are supported by books, technologies and simultaneous acquisitions.

Author Biography

Leonardo Lima da Silva, Universidade da Flórida – Estados Unidos

Doutorando em Ciências da Educação pela Universidade Ecumênica Brasil e Universidade da Flórida – Estados Unidos. Mestre em Ciências da Educação pela Universidade Ecumênica Brasil e Universidade da Flórida – Estados Unidos; Pós-Graduado em Sociologia UFRN-RN; Especialista em Tradução e Interpretação de Língua de Sinais FACEL-PR; Graduado em Administração de Empresas pela Estácio FAL-RN; Graduado do Curso de Pedagogia FACEL-PR; Graduando do curso de Letras Português e respectivas Literaturas pela UNOPAR-RN; Professor da graduação em Administração e Pedagogia das disciplinas de Fundamentos da Administração e Sociologia FACEL-POLO RN. Http://lattes.cnpq.br/3158013051066144. E-mail do autor (leonardollslima@hotmail.com).

Published

2022-06-30

How to Cite

Silva, L. L. da . (2022). INCLUSION MULTIFUNCTIONAL REDISTRIBUTION OF RESOURCE ROOMS. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(6), 1012–1020. https://doi.org/10.51891/rease.v8i6.5992