DIGITAL MARKETING - AND ITS INFLUENCE OF CONSUMPTION IN VOTUPORANGA

Authors

  • Daniela Teixeira Rodrigues Marques Faculdade Futura
  • Kayla Mariellen Okoti Faculdade Futura
  • Suéllen Danúbia da Silva Faculdade Futura
  • Elimeire Alves de Oliveira Faculdade Futura

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i5.5544

Keywords:

Digital Marketing. Average. Social media.

Abstract

Digital marketing has become a powerful tool that has changed the consumer's relationship with the market, since it has become a differentiator in organizations for its effectiveness, unlike traditional marketing, which is limited to the reach of its audience and identifying which reasons contribute for the purchase to be effected; and to analyze the relationship of the factors that influence the behavior of the consumers, For this, a qualitative, descriptive research was carried out, through the use of bibliographic survey, such as articles, dissertations, theses and materials available on the internet, in addition to an online questionnaire , answered by 26 companies from a municipality of Votuporanga, located in the northwest of São Paulo.

Author Biographies

Daniela Teixeira Rodrigues Marques, Faculdade Futura

Bacharel em Administração- Faculdade FUTURA. Orcid: 0000-0002-4841-2464.

Kayla Mariellen Okoti, Faculdade Futura

Bacharel em Administração - Faculdade FUTURA. Bacharel em Arquitetura e Urbanismo (UNORP), Orcid: 0000-0003-4398-1032.

Suéllen Danúbia da Silva, Faculdade Futura

Docente nos Cursos de Administração e Ciências Contábeis da Faculdade Futura. E-mail: suellen_danubia@hotmail.com graduada em Ciências Contábeis (UNIFEV). graduada em Ciências Contábeis pela Faculdade Futura, Especialista em Administração Estratégica com ênfase em Marketing e Gestão de Recursos Humanos (UNILAGO), Mestre em Administração (UNIMEP), Orcid: 0000-0002-2202-309XX.

Elimeire Alves de Oliveira, Faculdade Futura

Docente no Curso de Pedagogia na Faculdade Futura. E-mail elimeire@faculdadefutura.com.br. Graduada em Direito (UNIFEV). Graduada em Pedagogia (Faculdade de Antônio Augusto Reis Neves). Graduada em Letras (UNIFEV) Especialista em Gestão Escolar (UNICAMP). Mestre em Ensino e Processos Formativos (UNESP). Orcid: 0000-0002-4672-6013.

Published

2022-05-31

How to Cite

Marques, D. T. R. ., Okoti, K. M. ., Silva, S. D. da ., & Oliveira, E. A. de . (2022). DIGITAL MARKETING - AND ITS INFLUENCE OF CONSUMPTION IN VOTUPORANGA. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(5), 601–617. https://doi.org/10.51891/rease.v8i5.5544