CULTURAL MANAGEMENT: THE IMPACTS OF CONTEMPORARY SOCIETY ON THE PRODUCTION AND CONSUMPTION OF CULTURE

Authors

  • Aliane Marçal Soares Holms Faculdade de Tecnologia da Baixada Santista Rubens Lara
  • Amanda de Barros Riechelmann Faculdade de Tecnologia da Baixada Santista Rubens Lara
  • Vanina Carrara Sigrist Faculdade de Tecnologia da Baixada Santista Rubens Lara

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i5.5508

Keywords:

Cultural management. Social media. Cultural marketing. Covid-19.

Abstract

The impacts of social media on human life have been abundantly discussed in the last couple of decades. When it comes to Cultural Management, this technology’s influence on audience attendance in theaters, museums and other cultural events is clear - especially during and after the Covid-19 pandemic. The purpose of this research is to gather information on the impact of factors like social media, COVID and financial investments have on the way people consume culture nowadays.        

Author Biographies

Aliane Marçal Soares Holms, Faculdade de Tecnologia da Baixada Santista Rubens Lara

Graduanda do Curso de Tecnologia em Gestão Empresarial, da Faculdade de Tecnologia (FATEC) da Baixada Santista Rubens Lara. E-mail: alianesoares@live.com. 

Amanda de Barros Riechelmann, Faculdade de Tecnologia da Baixada Santista Rubens Lara

Graduanda do Curso de Tecnologia em Gestão Empresarial, da Faculdade de Tecnologia (FATEC) da Baixada Santista Rubens Lara. 

Vanina Carrara Sigrist, Faculdade de Tecnologia da Baixada Santista Rubens Lara

Docente do Curso de Tecnologia em Gestão Empresarial, da Faculdade de Tecnologia da Baixada Santista Rubens Lara. 

Published

2022-05-31

How to Cite

Holms, A. M. S. ., Riechelmann, A. de B. ., & Sigrist, V. C. . (2022). CULTURAL MANAGEMENT: THE IMPACTS OF CONTEMPORARY SOCIETY ON THE PRODUCTION AND CONSUMPTION OF CULTURE. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(5), 764–777. https://doi.org/10.51891/rease.v8i5.5508