O DESENVOLVIMENTO INFANTIL

Authors

  • Cleunice Carvalho da Rosa Tancredi Universidade Norte do Paraná
  • Jóici Pinheiro da Silva Faculdades Integradas de Ariquemes
  • Kely Cristina da Silva Centro Universitário Internacional
  • Marilene Maria Schnorr Faculdade Luterana no Brasil
  • Mirela Nogueira dos Santos Universidade Federal de Mato Grosso
  • Raquel de Almeida Santos Universidade de Várzea Grande
  • Rosangela Kovalski da Cruz Lima Darwin Monteiro da Silva

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i1.4274

Keywords:

Development. Childhood. Language.

Abstract

This article discusses the development of language in childhood, as well as the cognitive, physical, motor and emotional aspects, all of primary importance for the emergence of language. Its objectives are to understand child development as a long process in which there are several symbols and to identify and understand how language acquisition is stimulated, at each stage of child development, with the participation of different components. such as the family, the school, the external and internal environment and the child's contact with society as a whole. By age 5, children have mastered the sound and grammatical systems of language and have acquired a vocabulary of thousands of words. This article describes the main stages of language development during the first years of a child's life.

Author Biographies

Cleunice Carvalho da Rosa Tancredi, Universidade Norte do Paraná

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR, Especialista em Atendimento Educacional Especializado – AEE pela Faculdade das Águas Emendadas – FAE, Especialista em Docência na Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso - UFMT.

Jóici Pinheiro da Silva, Faculdades Integradas de Ariquemes

Graduada em Pedagogia pelas Faculdades Integradas de Ariquemes – FIAR.

Kely Cristina da Silva, Centro Universitário Internacional

Graduada em Artes Visuais pelo Centro Universitário Internacional – UNINTER, Especialista em Ensino de Artes pela Faculdade Única de Ipatinga.

Marilene Maria Schnorr, Faculdade Luterana no Brasil

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Luterana no Brasil – ULBRA, Especialista em Psicopedagogia pela Faculdades das águas Emendadas – FAE.

Mirela Nogueira dos Santos, Universidade Federal de Mato Grosso

Graduada em Educação Artística - Habilitação em Música pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Atendimento Educacional Especializado – AEE pela Faculdade de Águas Claras.

Raquel de Almeida Santos, Universidade de Várzea Grande

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Várzea Grande - UNIVAG, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade Afirmativo.

Rosangela Kovalski da Cruz Lima, Darwin Monteiro da Silva

Formação acadêmica Magistério pela Escola de 2º Grau Darwin Monteiro da Silva.

Published

2022-02-25

How to Cite

Tancredi, C. C. da R. ., Silva, J. P. da ., Silva, K. C. da ., Schnorr, M. M. ., Santos, M. N. dos ., Santos, R. de A. ., & Lima, R. K. da C. . (2022). O DESENVOLVIMENTO INFANTIL. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(1), 1801–1813. https://doi.org/10.51891/rease.v8i1.4274