COVID-19 AND THE IMPACTS ON THE PERNAMBUCO EDUCATIONAL SYSTEM

Authors

  • Claudison Vieira de Albuquerque Universidade de Coimbra
  • António Manoel Rochette Cordeiro Universidade de Coimbra
  • Joaquim Luis Medeiros Alcoforado Universidade de Coimbra
  • João Allyson Ribeiro de Carvalho Universidade de Pernambuco

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i2.4247

Keywords:

Pandemia. Covid- 19. Educational System. Pernambuco.

Abstract

The emergence of the first pandemic of the 21st century, COVID-19, caused structural changes in the most diverse areas. It has affected issues related to interpersonal relationships, including economic, social and health factors. The educational system across the planet was undoubtedly one of the sectors most affected. However, the peripheral countries were the ones that most felt these impacts. There is an urgent need to seek new models that are capable of meeting the demands of the whole society on an equal basis, committed to a policy of inclusion, capable of reaching everyone and everywhere.

Author Biographies

Claudison Vieira de Albuquerque, Universidade de Coimbra

 Doutorando em Estudos Contemporâneos pelo Centro de Estudos Interdisciplinares do Século XX    da Universidade de Coimbra. Mestre em Tecnologia Ambiental pelo Instituto Tecnológico de Pernambuco -ITEP e Graduado em Geografia pela Universidade de Pernambuco. Atualmente está Secretário de Educação do Município de Feira Nova- PE. Lattes: http://lattes.cnpq.br/8931663163707550. Orcid: https://orcid.org/0000-0002-1887-421. E-mail: claudisonalbuquerque@gmail.com.

António Manoel Rochette Cordeiro, Universidade de Coimbra

 Doutor em Geografia pela Universidade de Coimbra. É professor da Universidade de Coimbra no Departamento de Geografia, do Programa de  Doutorado  do  Centro  de  Estudos  Interdisciplinares    e  de Mestrado e Doutorado pelo Departamento de  Arquitetura  e  Urbanismo  da Universidade de Coimbra. Orcid: https://orcid.org/0000-0002-8648-3204. Lattes: http://lattes.cnpq.br/7823977679438842. E-mail: rochettecordeiro@fl.uc.pt.  

Joaquim Luis Medeiros Alcoforado, Universidade de Coimbra

 Doutor em Ciências da Educação pela Universidade de Coimbra. É Professor na Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade de Coimbra, do Programa de Doutorado do Centro de Estudos    Interdisciplinares        e    de    Ciências    da    Educação    da    Universidade    de    Coimbra. Lattes: http://lattes.cnpq.br/8528377297670214. Orcid: https://orcid.org/0000-0003-4425-7011. E-mail: lalcoforado@fpce.uc.pt. 

João Allyson Ribeiro de Carvalho, Universidade de Pernambuco

Licenciatura em Geografia pela Universidade de Pernambuco. Mestrado em Geociências pela Universidade Federal de Pernambuco e Doutorado em Geociências pela Universidade Federal de Pernambuco . Atualmente é professor adjunto da Universidade de Pernambuco e integrante do núcleo docente estruturante da Universidade de Pernambuco.  Lattes: http://lattes.cnpq.br/8096236027203954 Orcid:  https://orcid.org/0000-0003-4771-0491  E-mail: allyson.carvalho@upe.br

Published

2022-02-28

How to Cite

Albuquerque, C. V. de ., Cordeiro, A. M. R. ., Alcoforado, J. L. M. ., & Carvalho, J. A. R. de . (2022). COVID-19 AND THE IMPACTS ON THE PERNAMBUCO EDUCATIONAL SYSTEM. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(2), 895–911. https://doi.org/10.51891/rease.v8i2.4247