JOGOS E BRINCADEIRAS COMO RECURSO PEDAGÓGICO

Authors

  • Benedita Araújo dos Santos Faculdades Águas Emendadas
  • Joicy Laura da Silva Agripino Universitário Leonardo da Vinci
  • Mara Rosemary Claviso Silveira Faculdades Integradas de Cuiabá
  • Marília Gomes da Silva Universidade Federal de Mato Grosso
  • Patrícia Zabotto Ferreira UNICESUMAR
  • Zenaide Soares da Silva Faculdade Afirmativo

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2818

Abstract

Teachers must use a variety of teaching techniques and methods to transmit and develop their students' knowledge. Games and games represent a rich educational resource that includes information, culture, proof of rights, develops values ​​in education, among other benefits and advantages to learn and contribute to the development of children and their potential, in addition to building cognitive relationships that favor affection, respect, solidarity and companionship. In education, a learning process in which knowledge is built, evaluated and renewed on a daily basis, playing and learning form an effective relationship that is consolidated throughout the entire knowledge acquisition process. The game is one of the most used educational resources to motivate and promote learning, especially in early childhood education.

Author Biographies

Benedita Araújo dos Santos, Faculdades Águas Emendadas

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário Cândido Rondon - UNIRONDON, Especialista em Educação Infantil e Especial pelas Faculdades Águas Emendadas - FAE.

Joicy Laura da Silva Agripino, Universitário Leonardo da Vinci

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Maro Grosso – UFMT, Especialista em Educação Infantil e Anos Iniciais pelo Centro Universitário Leonardo da Vinci – UNIASSELVI.

Mara Rosemary Claviso Silveira, Faculdades Integradas de Cuiabá

Graduada em Pedagogia pelas Faculdades Integradas Mato-grossense de Ciências Sociais e Humanas, Especialista em Educação Infantil com ênfase em Educação Especial pelas Faculdades Integradas de Cuiabá – FIC.

Marília Gomes da Silva, Universidade Federal de Mato Grosso

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR, Especialista em Docência da Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT.

Patrícia Zabotto Ferreira, UNICESUMAR

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário de Maringá  - UNICESUMAR, Especialista em Educação Infantil e Anos Iniciais do Ensino Fundamental pelo Centro Universitário de Maringá  - UNICESUMAR

Zenaide Soares da Silva, Faculdade Afirmativo

Graduada em Pedagogia pelo Instituto Cuiabano de Educação – ICE, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade Afirmativo.

Published

2021-11-08

How to Cite

Santos, B. A. dos ., Agripino, J. L. da S. ., Silveira, M. R. C. ., Silva, M. G. da ., Ferreira, P. Z. . ., & Silva, Z. S. da . (2021). JOGOS E BRINCADEIRAS COMO RECURSO PEDAGÓGICO. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(10), 2344–2358. https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2818