INDISCIPLINA NA EDUCAÇÃO INFANTIL

Authors

  • Antônia Avanildes Cardozo Faculdades Integradas Mato-Grossenses de Ciências Sociais e Humanas
  • Elenice Aparecida Arruda da Costa Silva Universidade Anhanguera
  • Eliane Maria de Lima Paixão Faculdades Integradas Mato-Grossenses de Ciências Sociais e Humanas
  • Mara Jovino Nascimento Hofferer Faculdades Integradas de Várzea Grande
  • Sara Lima Nascimento Faculdade Integrada de Várzea Grande

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2817

Keywords:

Child education. Indiscipline. School.

Abstract

The present work aims to discuss about indiscipline in the space of Early Childhood Education, showing that indiscipline in the historical context has been linked to various social and educational aspects and thinking about the child's development. Discipline is one of the fundamental components in the educational aspect, as well as the involvement of the family and the educational institution through good planning to achieve good results, and in order to solve these problems that end up harming students, teachers and the whole school community, as it affects not only the institutions but the entire local community. The indiscipline is closely linked to the environment that the child lives, hence the importance of the involvement of the whole society.

Author Biographies

Antônia Avanildes Cardozo, Faculdades Integradas Mato-Grossenses de Ciências Sociais e Humanas

 Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRG, Especialista em Educação Ambiental pelas Faculdades Integradas Mato-Grossenses de Ciências Sociais e Humanas - ICE.

Elenice Aparecida Arruda da Costa Silva, Universidade Anhanguera

Graduada em Pedagogia pela Universidade Anhanguera – UNIDERP, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pelas Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC.

Eliane Maria de Lima Paixão, Faculdades Integradas Mato-Grossenses de Ciências Sociais e Humanas

Graduada em Pedagogia pelas Faculdades Integradas Mato-Grossenses de Ciências Sociais e Humanas – ICE, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pelas Faculdades Integradas Mato-Grossenses de Ciências Sociais e Humanas – ICE.

Mara Jovino Nascimento Hofferer, Faculdades Integradas de Várzea Grande

Graduada em Pedaogia pela Universidade de Cuiabá  - UNIC, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pelas Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIVE.

Sara Lima Nascimento , Faculdade Integrada de Várzea Grande

Graduada em Pedagogia pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia, Graduada em Letras / Literatura pela Universidade Federal de Mato Grosso, Especialista em Educação de Jovens e Adultos – EJA pela Faculdade Integrada de Várzea Grande - FIAVEC, Especialista em Alfabetização e Letramento pela Faculdade Metropolitana.

Published

2021-11-08

How to Cite

Cardozo, A. A. ., Silva, E. A. A. da C. ., Paixão, E. M. de L. ., Hofferer, M. J. N. ., & Nascimento , S. L. . (2021). INDISCIPLINA NA EDUCAÇÃO INFANTIL. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(10), 2331–2343. https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2817