A IMPORTÂNCIA DA FAMÍLIA NA EDUCAÇÃO INFANTIL

Authors

  • Antônia Avanildes Cardozo Universidade Federal do Rio Grande do Sul
  • Adriana Aparecida da Cruz Alves aculdade Poliensino - FP
  • Elizângela Leite da Silva Macedo Faculdade Varzeagrandense de Ciências Humanas
  • Gleice Aparecida Martins Faculdade São Luíz
  • Sara Lima Nascimento Faculdade Metropolitana
  • Silvia Casmal de Freitas Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia
  • Taynara Rodrigues Queiroz Universitário de Varzea Grande

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2784

Keywords:

Learning. Early Childhood Education. Family.

Abstract

This article aims to discuss the importance of the family in early childhood education and the role of parents in school. It is understood that the family must engage with the school to favor the learning and education of their children. The aim of this article was to raise, through bibliographical research, the importance of the relationship between the family and the educational institution and its effects on the child's learning. It was concluded that family and school together are of fundamental importance in promoting children's learning, as it is necessary for the family to know the objectives of the school proposal to monitor the development of children's educational practices and engage in achieving success. in the learning and training of the individual.

Author Biographies

Antônia Avanildes Cardozo, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRG, Especialista em Educação Ambiental pelas Faculdades Integradas Mato-Grossenses de Ciências  Sociais e Humanas - ICE.

Adriana Aparecida da Cruz Alves, aculdade Poliensino - FP

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá – UNIC. Especialista em Psicopedagogia Institucional pela Faculdade São Luíz. Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pela Faculdade Poliensino - FP.

Elizângela Leite da Silva Macedo, Faculdade Varzeagrandense de Ciências Humanas

Graduada em Pedagogia Faculdade Varzeagrandense de Ciências Humanas, Especialista em Educação Infantil e Especial pela Faculdade das Águas Emendadas – FAE.

Gleice Aparecida Martins, Faculdade São Luíz

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá – UNIC. Especialista em Psicopedagogia Institucional pela Faculdade São Luíz.  Especialista em Psicopedagogia Institucional  pela Faculdade São Luíz.

Sara Lima Nascimento, Faculdade Metropolitana

Graduada em Pedagogia pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia, Graduada em Letras / Literatura pela Universidade Federal de Mato Grosso, Especialista em Educação de Jovens e Adultos – EJA pela Faculdade Integrada de Várzea Grande - FIAVEC, Especialista em Alfabetização e Letramento pela Faculdade Metropolitana.

Silvia Casmal de Freitas, Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá – UNIC. Especialista em Psicopedagogia Institucional pela Faculdade São Luíz. Especialista em Educação Infantil com Ênfase em Alfabetização pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia.

Taynara Rodrigues Queiroz, Universitário de Varzea Grande

 Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário de Varzea Grande – UNIVAG.

Published

2021-11-05

How to Cite

Cardozo, A. A. ., Alves, A. A. da C. ., Macedo, E. L. da S. ., Martins, G. A. ., Nascimento, S. L. ., Freitas, S. C. de ., & Queiroz, T. R. . (2021). A IMPORTÂNCIA DA FAMÍLIA NA EDUCAÇÃO INFANTIL. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(10), 2214–2222. https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2784