A AFETIVIDADE NA EDUCAÇÃO INFANTIL

Authors

  • Andréa Vicunã Ferreira da Silva Mesquita INTERVALE
  • Angélica de Souza Pereira Faculdades Integradas de Várzea Grande
  • Elaine Aparecida Bernardo Universidade Estadual de Mato Grosso
  • Elizângela Leite da Silva Macedo Faculdade Varzeagrandense de Ciências Humanas
  • Rosiane Cristina de França   Azevedo Universidade Federal de Mato Grosso
  • Rosinete Rodrigues da Rosa Silva Faculdades Integradas de Várzea Grande

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2752

Keywords:

Child education. Affectivity. Teaching. Learning.

Abstract

This article is based on the ideas of great researchers dealing with this theme, and aims to explore from the concept of affectivity to work in the classroom, leading to a reflection on the importance of the teaching profession in modernity, which leads to a affectivity for the development of the student in the cognitive and social area and, therefore, a basis for the school, community in ethical and moral development. In addition, this article also contains norms of the National Curriculum Plan (PCN) and of the Law of Guidelines and Bases (LDB) that must be followed and that affirm the obligation to work on affectivity.

Author Biographies

Andréa Vicunã Ferreira da Silva Mesquita, INTERVALE

Graduada em Pedagogia pela Faculdade INTERVALE, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade Afirmativo.

Angélica de Souza Pereira, Faculdades Integradas de Várzea Grande

Graduada em Pedagogia pelas Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC, Especialista em Educação Infantil com Ênfase nos Anos Iniciais.

Elaine Aparecida Bernardo, Universidade Estadual de Mato Grosso

Graduada em Pedagogia pela Universidade Estadual de Mato Grosso – UNEMAT, Especialista em Psicopedagogia pelo Instituto Cuiabano de Educação – ICE.

Elizângela Leite da Silva Macedo, Faculdade Varzeagrandense de Ciências Humanas

 Graduada em Pedagogia Faculdade Varzeagrandense de Ciências Humanas, Especialista em Educação Infantil e Especial pela Faculdade das Águas Emendadas – FAE.

Rosiane Cristina de França   Azevedo , Universidade Federal de Mato Grosso

Graduação em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Educação Infantil  e Especial pelas Faculdades Integradas de Cuiabá – FIC.

Rosinete Rodrigues da Rosa Silva, Faculdades Integradas de Várzea Grande

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pelas Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC.

Published

2021-11-03

How to Cite

Mesquita, A. V. F. da S. ., Pereira, A. de S. ., Bernardo, E. A. ., Macedo, E. L. da S. ., Azevedo,R.C.deF. , & Silva, R. R. da R. . (2021). A AFETIVIDADE NA EDUCAÇÃO INFANTIL. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(10), 2107–2120. https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2752