A MÚSICA E A DANÇA NA EDUCAÇÃO INFANTIL E NAS SÉRIES INICIAIS

Authors

  • Ardélia Silva Pedraça Faculdade de Tecnologia Equipe Darwin – FTED
  • Camila da Silva Rondon Campos Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC
  • Hingridy Karoliny de Queiroz Arruda Faculdade Afirmativo
  • Jaqueline de Moura Santana Universidade Norte do Paraná
  • Luciana Xavier Cirino Instituto de Educação Carlos Pasquale
  • Rosângela Silva Santos Alfabetização pela Faculdade Afirmativo

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i8.2212

Keywords:

Music. Dance. Early Series. Early Childhood Education.

Abstract

This article has os its theme music and dance as a pedagogical tool in education, with the approach of subsidies from these arts for the construction of knowledge, resulting in several benefits for the world of children and the early grades. The general objective is to analyze music and dance, and their contributions to child development, the specific objective: to approach the relevance of music and dance in education; to present how it got into Brazilian schools, demonstrating its importance as a pedagogical tool, enabling classes to be more attractive and pleasurable and for children to learn in a fun way; to demonstrate how to work music and dance in school in a coherent, planned and creative way, providing children with the pleasure of listening, singing, playing and improvising, implying, thus, in a meaningful teaching-learning process.

Author Biographies

Ardélia Silva Pedraça, Faculdade de Tecnologia Equipe Darwin – FTED

Graduada em Pedagogia Universidade de Cuiabá  - UNIC, Especialista em Educação Infantil, Letramento e Alfabetização pela Faculdade de Tecnologia Equipe Darwin – FTED.

.

 

Camila da Silva Rondon Campos, Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso - UFMT, Especialista em Educação Infantil pela Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC.

Hingridy Karoliny de Queiroz Arruda, Faculdade Afirmativo

Graduação em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná - UNOPAR, Especialista em Educação pela Faculdade Afirmativo.

Jaqueline de Moura Santana, Universidade Norte do Paraná

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR.

Luciana Xavier Cirino, Instituto de Educação Carlos Pasquale

Formação Ensino Técnico Magistério pelo Instituto de Educação Carlos Pasquale.

Rosângela Silva Santos, Alfabetização pela Faculdade Afirmativo

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pela Faculdade Afirmativo.

Published

2021-09-24

How to Cite

Pedraça, A. S. ., Campos, C. da S. R. ., Arruda, H. K. de Q. ., Santana, J. de M. ., Cirino, L. X. ., & Santos, R. S. . (2021). A MÚSICA E A DANÇA NA EDUCAÇÃO INFANTIL E NAS SÉRIES INICIAIS. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(8), 1066–1079. https://doi.org/10.51891/rease.v7i8.2212