LOW-INTENSITY LASER THERAPY IN PERIPHERAL FACIAL PARALYSIS: CASE STUDY

Authors

  • Isabela Avelino da Silva Universidade Iguaçu
  • Cássia Queila Teixeira Pereira Gomes Universidade Iguaçu
  • Sarah Batista Miguel Universidade Iguaçu
  • Suiane de Assis Custodio Silva Universidade Iguaçu
  • José Gabriel Euzébio Werneck Universidade Iguaçu

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v11i7.20260

Keywords:

Peripheral Facial. Paralysis. Laser Therapy. Physiotherapy. Neurological Rehabilitation. Case Study.

Abstract

This case study presents the rehabilitation process of a patient with peripheral facial paralysis (PFP), emphasizing low-level laser therapy (LLLT) as the primary therapeutic resource. The physiotherapeutic intervention combined the application of red laser (660 nm) and infrared laser (904 nm) with intraoral manipulation techniques, aiming at facial muscle symmetry and mimic recovery. Results showed progressive functional improvement, with a reduction in impairment level based on the House-Brackmann scale. The findings support the effectiveness of LLLT in neural regeneration and highlight the relevance of early intervention.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Isabela Avelino da Silva, Universidade Iguaçu

Discente do Curso de Fisioterapia da Universidade Iguaçu.

Cássia Queila Teixeira Pereira Gomes, Universidade Iguaçu

Discente do Curso de Fisioterapia da Universidade Iguaçu.

Sarah Batista Miguel, Universidade Iguaçu

Discente do Curso de Fisioterapia da Universidade Iguaçu.

Suiane de Assis Custodio Silva, Universidade Iguaçu

Discente do Curso de Fisioterapia da Universidade Iguaçu.

José Gabriel Euzébio Werneck, Universidade Iguaçu

Orientador. Docente do Curso de Fisioterapia da Universidade Iguaçu. Mestre em Ciências da Reabilitação.

Published

2025-07-09

How to Cite

Silva, I. A. da, Gomes, C. Q. T. P., Miguel, S. B., Silva, S. de A. C., & Werneck, J. G. E. (2025). LOW-INTENSITY LASER THERAPY IN PERIPHERAL FACIAL PARALYSIS: CASE STUDY. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 11(7), 1049–1059. https://doi.org/10.51891/rease.v11i7.20260