ADVERTISING CAMPAIGN MANAGEMENT WITH TECHNOLOGICAL TOOLS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v11i5.19601

Keywords:

Digital marketing. Advertising campaigns. Technological tools. Online advertising. Strategic management.

Abstract

This article aims to analyze the management of advertising campaigns through the use of technological tools, highlighting the strategic importance of digital marketing in the contemporary context. The research is based on a bibliographic review, addressing concepts of marketing management, campaign planning, the use of digital technologies, and the evolution of online advertisements. It is evident that the effectiveness of campaigns is linked to the integrated use of platforms such as Google Ads, Meta Ads, automation tools, and data analysis, which enable greater targeting accuracy, content personalization, and results measurement. The use of these technologies allows companies to optimize investments and strengthen customer relationships in highly competitive environments. The results indicate that, by aligning marketing strategies with digital tools, it is possible to maximize campaign impact, consolidate brands, and generate sustainable competitive advantages.

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Author Biographies

Fernando Henrique Mainardi, FATEC

Docente da Faculdade Futura de Votuporanga e Teologia da Faculdade de Teologia e Ciências de Votuporanga (FATEC). Graduado em Administração pela UNIFEV) e Teologia pela FATEC. Especialista em Mercado Financeiro e Banking pela Unicesumar e Mestrando em Ciências Ambientais pela Universidade Brasil, https://orcid.org/0009-0005-7588-6912.

João Vitor Vieira Blanco, Faculdade Futura

Graduando em Administração. Faculdade Futura.  ORCID: https://orcid.org/0009-0004-9028-9692.

Letícia Almeida de Oliveira, Faculdade Futura

Graduanda em Administração. Faculdade Futura. ORCID: https://orcid.org/0009-0000-3131-6313.

Milton Carlos Rangel Junior, Faculdade Futura

Graduando em Administração. Faculdade Futura.  Orcid: https://orcid.org/0009-0003-5992-8241.

Silmara Rille Bonfim Gama, Faculdade Futura

Graduando em Administração. Faculdade Futura. Orcid: https://orcid.org/0009-0005-2477-0725. 

Suéllen Danúbia da Silva, Faculdade Futura

Docente nos Cursos de Administração e Ciências Contábeis da Faculdade Futura. Graduada em Ciências Contábeis (UNIFEV), graduada em Administração pela Faculdade Futura, Especialista em  Administração Estratégica com ênfase em Marketing e Gestão de Recursos Humanos (UNILAGO), Mestrado em Administração (UNIMEP), ORCID: 0000-0002-2202-309X.

Ijosiel Mendes, UNIFEV

Docente da Faculdade Futura de Votuporanga. Graduado em Matemática. (UNIFEV). Especialista em Matemática (UNICAMP). Especialista em Matemática no Ensino Médio (UFSCAR). Mestrado em Matemática (UNESP), https://orcid.org/0000-0003-0238-5058.

Elimeire Alves de Oliveira, Faculdade Futura

Docente e Coordenadora no Curso de Pedagogia na Faculdade Futura. Graduada em Direito (UNIFEV).Graduada em Pedagogia (Faculdade de Antônio Augusto Reis Neves). Graduada em Letras (UNIFEV). Especialista em Gestão Escolar (UNICAMP). ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4672-6013.

Published

2025-05-29

How to Cite

Mainardi, F. H., Blanco, J. V. V., Oliveira, L. A. de, Rangel Junior, M. C., Gama, S. R. B., Silva, S. D. da, … Oliveira, E. A. de. (2025). ADVERTISING CAMPAIGN MANAGEMENT WITH TECHNOLOGICAL TOOLS. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 11(5), 8204–8212. https://doi.org/10.51891/rease.v11i5.19601