ANALYSIS OF RESOURCES INTENDED FOR PAYMENT OF THE COURSE OR EXAM BONUS ITEM -GECC- RECEIVED BY A FEDERAL UNIVERSITY IN NORTHEAST BRAZIL IN THE YEARS 2015, 2016 AND 2017

Authors

  • Ari Arcilio Carneiro de Albuquerque Júnior Christian Business School
  • Ricardo dos Santos Oliveira Universidade Federal de Alagoas
  • Marina Costa Campos Universidade Federal de Alagoas
  • Adriana Maria de Sousa Universidade Federal do Ceará
  • Ana Matilde Tomaz Universidade Federal do Ceará
  • Juliana Sampaio Batista Universidad de Ciencias Empresariales y Sociales
  • Diógenes José Gusmão Coutinho Christian Business School

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v11i4.18816

Keywords:

Public Administration. Public Resources. Training of Public Servants. Principles of Public Administration.

Abstract

In the use of public resources, the entire process, from the request for the amount to be spent to the path taken by the money, as well as its commitment and application, must be guided by the principles of ethics and transparency. From this premise, the object of research arises, which corresponds to the analysis of the use of resources allocated by the Federal Government to expenses with Course or Competition Fee Bonus - GECC - received by a Federal University in Northeastern Brazil in the years 2015, 2016 and 2017; from the transfer of the amounts to the use by the University in the training of its employees. This is a descriptive research, from the aspect of the level of depth, which uses a bibliographic and documentary research methodology, if the parameters used in the data collection to be employed are observed, in a qualitative and quantitative approach. As a result, it is observed that the analyzed Agency complies with the principles of Public Administration with regard to the use of resources allocated to the GECC item.

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Author Biographies

Ari Arcilio Carneiro de Albuquerque Júnior, Christian Business School

Doutorando em Ciências da Educação na  Christian Business School. Secretário Executivo da Faculdade de Educação da Universidade Federal do Ceará. 

Ricardo dos Santos Oliveira, Universidade Federal de Alagoas

Mestre em Administração Pública pela Universidade Federal de Alagoas. Policial Militar. Gerente de Cotação e Compras Lotado na Secretaria de Ssegurança de Alagoas. 

Marina Costa Campos, Universidade Federal de Alagoas

Mestra em Administração Pública pela Universidade Federal de Alagoas. Analista Técnica do Ministério Público do Estado da Bahia. 

Adriana Maria de Sousa, Universidade Federal do Ceará

Mestranda em Políticas Públicas e Gestão da Educação Superior (Poleduc) na Universidade Federal do Ceará-UFC. Servidora Técnico-admistrativa da Faculdade de Educação da Universidade Federal do Ceará. 

Ana Matilde Tomaz, Universidade Federal do Ceará

Especialista em Gestão Pública e Recursos Humanos pela Faculdade Futura-  Servidora Técnico-admistrativa da Faculdade de Educação da Universidade Federal do Ceará. 

Juliana Sampaio Batista, Universidad de Ciencias Empresariales y Sociales

Doutora em Saúde Pública pela Universidad de Ciencias Empresariales y Sociales (UCES).Nutricionista da Secretaria de Saúde do Município de Fortaleza/Ceará. 

Diógenes José Gusmão Coutinho, Christian Business School

Doutor em Biologia Vegetal pela Universidade Federal de Pernambuco; Doutor em Ciências da Educação pela Christian Business School; Docente do Doutorado em Ciências da Educação da Christian Business School. 

Published

2025-04-15

How to Cite

Albuquerque Júnior, A. A. C. de, Oliveira, R. dos S., Campos, M. C., Sousa, A. M. de, Tomaz, A. M., Batista, J. S., & Coutinho, D. J. G. (2025). ANALYSIS OF RESOURCES INTENDED FOR PAYMENT OF THE COURSE OR EXAM BONUS ITEM -GECC- RECEIVED BY A FEDERAL UNIVERSITY IN NORTHEAST BRAZIL IN THE YEARS 2015, 2016 AND 2017. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 11(4), 2213–2231. https://doi.org/10.51891/rease.v11i4.18816