PLAY AND PEDAGOGICAL TEACHING MATERIAL IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION IN THE MUNICIPALITY OF PERITORÓ – MA

Authors

  • Jaime Veras de Sousa U. L. S. H. P.
  • Jaina Veras de Sousa U. L. S. H. P.
  • Jaino Veras de Sousa U. L. S. H. P.
  • Gilvanete Veras de Sousa Barros U. L. S. H. P.
  • Maria Daiana Oliveira Sousa Sousa U. L. S. H. P.
  • Vilmar Martins da Silva UESPI

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i11.18785

Abstract

When studying the history of Brazilian education, we can point out significant advances, especially since the 1990s with the creation of the current Law No. 9,394, of December 20, 1996, the Law of Guidelines and Bases of National Education. Furthermore, this law is based on our current Constitution of 1988. Although, based on these legal provisions, there have been several changes in the education system over the years, we still need to improve our public education, especially early childhood education, so that we can think of a more inclusive society. Considering that it depends on the school context in many regions of Brazil, there are several precariousnesses, ranging from physical structure, quality teaching materials, lack of professional qualifications, among others.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Jaime Veras de Sousa, U. L. S. H. P.

Mestre em ciências da educação.  Université  Libre  des  Sciences  De  L'homme  De  Paris- U. L. S. H. P. Universidade livre de ciências humanas de Paris. Escola Municipal Santa União, povoado aldeia velha, Grajaú – MA. 

Jaina Veras de Sousa, U. L. S. H. P.

Mestre em Ciências da Educação. Université  Libre  des  Sciences  de  L'homme  de  Paris- U. L. S. H. P. Universidade Livre de Ciências Humanas de Paris. Centro Municipal de Educação Infantil (CEMEI) Criança Feliz, Povoado Aldeia Velha , Grajaú – MA.

Jaino Veras de Sousa, U. L. S. H. P.

Mestre Em Ciências da Educação. Université  Libre  des  Sciences  de  L'homme  de  Paris-U. L. S. H. P.  UNIVERSIDADE LIVRE DE CIÊNCIAS HUMANAS DE PARIS.  Escola Municipal Princesa Isabel, Povoado Pintada, Itaipava do GRAJAÚ-MA.

Gilvanete Veras de Sousa Barros, U. L. S. H. P.

Mestre em Ciências da Educação. Université  Libre  Des  Sciences  de  L'homme  de  Paris-U. L. S. H. P. Universidade Livre de Ciências Humanas de Paris. Unidade Mais Integral Professora Luísa Coelho De Carvalho, Grajaú-MA.

Maria Daiana Oliveira Sousa Sousa, U. L. S. H. P.

Mestre em Ciências da Educação. Université  Libre  des  Sciences  de  L'homme  de  Paris-U. L. S. H. P. Universidade Livre de Ciências Humanas de Paris.

Vilmar Martins da Silva, UESPI

Formação acadêmica: Especialista- Professor. Especialização em Educação. Supervisão Escolar. Universidade Estadual do Piauí- UESPI.

Published

2021-11-30

How to Cite

Sousa, J. V. de, Sousa, J. V. de, Sousa, J. V. de, Barros, G. V. de S., Sousa, M. D. O. S., & Silva, V. M. da. (2021). PLAY AND PEDAGOGICAL TEACHING MATERIAL IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION IN THE MUNICIPALITY OF PERITORÓ – MA. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(11), 1954–1964. https://doi.org/10.51891/rease.v7i11.18785