SOCIAL INCLUSION OF ALL SOCIAL CLASSES FOR FINANCIAL EDUCATION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v11i2.18240

Keywords:

Dissemination. Financial Education. Social Insertion.

Abstract

Financial education is an unknown subject for the majority of the Brazilian population, even though a large percentage of the Brazilian population is financially illiterate, the subject is still not debated as a priority by political authorities. The social insertion of knowledge in the area of ​​financial education is being disseminated in basic education, several bills are in the approval phase to introduce the subject in elementary education. The State of São Paulo has already included the programmatic content in its teaching schedule since the year 2024. This research aims to contribute to students and future education professionals, encouraging the importance of the topic for education and training in the teaching-learning process from the basic years onwards. knowledge about financial education for all social classes. The methodology applied in the research was qualitative with an emphasis on great authors in the research area.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Suéllen Danúbia da Silva, Faculdade Futura

Docente nos Cursos de Administração e Ciências Contábeis da Faculdade Futura. Graduada em Ciências Contábeis (UNIFEV), graduada em Administração pela Faculdade Futura, Especialista em Administração Estratégica com ênfase em Marketing e Gestão de Recursos Humanos (UNILAGO), Mestrado em Administração (UNIMEP), Orcid: 0000-0002-2202-309X.

Ijosiel Mendes, Faculdade Futura

Docente nos Cursos de Administração e Pedagogia da Faculdade Futura. Graduado em Matemática, (UNIFEV), Especialista em Matemática (UNICAMP), Especialista em Matemática no Ensino Médio (UFSCAR), Mestrado em Matemática (UNESP) Orcid: 0000-0003-0238-5058.

Elimeire Alves de Oliveira, Faculdade Futura

Docente e Coordenadora no Curso de Pedagogia na Faculdade Futura. Graduada em Direito (UNIFEV).Graduada em Pedagogia (Faculdade de Antônio Augusto Reis Neves). Graduada em Letras (UNIFEV)Especialista em Gestão Escolar (UNICAMP). Orcid: https://orcid.org/0000-0002-4672-6013.

Fernando Henrique Barros Mainardi, Faculdade Futura

Docente da Faculdade Futura de Votuporanga e Teologia da Faculdade de Teologia e Ciências de Votuporanga (FATEC). Graduado em Administração pela UNIFEV) e Teologia pela FATEC. Especialista em Mercado Financeiro e Banking pela Unicesumar e Mestrando em Ciências Ambientais pela Universidade Brasil.

Glaucimarcos Fakine Marsoli, Faculdade Futura

Docente da Universidade Brasil Fernandópolis - SP e Faculdade Futura (Grupo Educacional Faveni) Votuporanga -SP. Graduado em Ciências Econômicas pela Fundação Educacional de Fernandópolis (2004), em Administração de Empresas pela Fundação Educacional de Fernandópolis.

Danilo José Almada Barroso, Faculdade Futura

Graduado em Administração da Faculdade Futura de Votuporanga (2021) cursando MBA em Gestão Tributária (UNINASSAU), Orcid 000-0002-7187-8609

Tiago Moreno Lopes Roberto, UNIFAVENI

Graduado em Psicologia. Licenciado em Pedagogia. Especialista em Saúde Mental. Mestre em Psicologia da Saúde -FAMERP, Doutorando em Ciências da Saúde -FAMERP, Graduando em Sociologia -UNIFAVENI, Gestor de Políticas Acadêmicas da Faculdade Futura, Docente do Curso de Psicologia e Odontologia-UNIRP.

 

Published

2025-02-26

How to Cite

Silva, S. D. da, Mendes, I., Oliveira, E. A. de, Mainardi, F. H. B., Marsoli, G. F., Barroso, D. J. A., & Roberto, T. M. L. (2025). SOCIAL INCLUSION OF ALL SOCIAL CLASSES FOR FINANCIAL EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 11(2), 2488–2504. https://doi.org/10.51891/rease.v11i2.18240