FACING EDUCATIONAL CHALLENGES IN BRAZIL: THE IMPACT OF CONTINUED TRAINING ON THE PRACTICE OF TEACHERS IN THE 21ST CENTURY

Authors

  • Hellen Maura Lucidia Ribeiro de Oliveira Vicentin INTERVALE
  • Queila Pereira Santos Faculdade Claretiano Centro Universitário
  • Cláudia Lima de Araújo ULBRA
  • Eliene Barbosa do Nascimento de Freitas ULBRA
  • Fábio Vicentin da Silva
  • Edinéia Bueno Faculdade de Educação de Colorado do Oeste
  • Diógenes José Gusmão Coutinho UFPE https://orcid.org/0000-0002-9230-3409

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v11i2.18126

Keywords:

Teaching-learning. Student. Content. School. Qualification.

Abstract

The article in question seeks to highlight the challenges of educational teaching in Brazilian schools in the 21st century. Emphasizing the impact that continued training in the practice of teachers can have on the academic lives of students. This work seeks answers to the following problem: “How can a teacher encourage his student as a teaching-learning mediator in public schools in Brazil?” With the effective participation of public policies offering constant pedagogical proposals for the teacher to appropriate (qualify) the knowledge acquired to develop theoretical and practical content that increases the student's knowledge, consequently favoring the Educational Development Index (IDE) which aims to measure the quality of education in schools in Brazil.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Hellen Maura Lucidia Ribeiro de Oliveira Vicentin, INTERVALE

Graduada Licenciatura em História pela UNOPAR. Pós-Graduada em Metodologia de História e Geografia pela Faculdade INTERVALE.

Queila Pereira Santos, Faculdade Claretiano Centro Universitário

Graduada, Pós-Graduada em Pedagogia Licenciatura pela Faculdade Claretiano Centro Universitário.

Cláudia Lima de Araújo, ULBRA

Graduada/Pós-graduada em Pedagogia pela Faculdade ULBRA. 

Eliene Barbosa do Nascimento de Freitas, ULBRA

Graduada e licenciada em Letras Português e Literatura da Língua Portuguesa pela Universidade Luterana (ULBRA-2010).

Fábio Vicentin da Silva

Graduando em Pedagogia- pela Faculdade Cruzeiro do Sul.

Edinéia Bueno, Faculdade de Educação de Colorado do Oeste

Graduada, Pós-graduada em Pedagogia, licenciatura pela Faec-Faculdade de Educação de Colorado do Oeste. 

Diógenes José Gusmão Coutinho, UFPE

Graduado em Biologia pela UFRPE. Doutor em Biologia pela UFPE. https://orcid.org/0000-0002-9230-3409. 

Published

2025-02-11

How to Cite

Vicentin, H. M. L. R. de O., Santos, Q. P., Araújo, C. L. de, Freitas, E. B. do N. de, Silva, F. V. da, Bueno, E., & Coutinho, D. J. G. (2025). FACING EDUCATIONAL CHALLENGES IN BRAZIL: THE IMPACT OF CONTINUED TRAINING ON THE PRACTICE OF TEACHERS IN THE 21ST CENTURY. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 11(2), 808–821. https://doi.org/10.51891/rease.v11i2.18126