A IMPORTÂNCIA DA RODA DE CONVERSA NA EDUCAÇÃO INFANTIL

Authors

  • Dasny Pestana de Pinto Faculdade Mantenense dos Vales Gerais
  • Eliana Maria de Souza Cruz Faculdades Integradas de Várzea Grande
  • Joilce Amorim Pinto Faculdades Integradas de Várzea Grande
  • Terezinha Silveira Braga Faculdade de Educação Fátima do Sul
  • Vanildes Célia de Paula Faculdade Integrada de Ariquemes

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i6.1637

Keywords:

Conversation Wheel. Child education. Learning.

Abstract

Conversation circles are language activities carried out permanently in Kindergarten, with the aim of developing the child's orality, expression and interaction. The conversation wheel is a widely used method, but it is not generally seen as a pedagogical practice. Despite this, its objective is to build a space for dialogue that allows students to express themselves and learn together. To create a conversation circle, the teacher must plan the content with a clear objective, establish the rules and intervene when necessary to ensure student understanding. In addition, it is necessary to organize an adequate space where everyone is comfortable and can see each other, as well as choosing subjects that can be developed by the class and bringing data that can help. It is the teacher's role to voice what students have to say and let everyone participate, allowing them to say what they think and what they know about the content.

Author Biographies

Dasny Pestana de Pinto, Faculdade Mantenense dos Vales Gerais

Graduada em Pedagogia - Docência para a Educação Infantil e Anos Iniciais do Ensino Fundamental e na Empresa pelo UNIVAG - Centro Universitário, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade Mantenense dos Vales Gerais - INTERVALE.

Eliana Maria de Souza Cruz, Faculdades Integradas de Várzea Grande

 Graduada em Pedagogia pela FAEL - Faculdade Educacional da Lapa, Especialista em Educação Infantil pela Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC

Joilce Amorim Pinto, Faculdades Integradas de Várzea Grande

Graduada em Pedagogia pela FAEL - Faculdade Educacional da Lapa, Especialista em Educação Infantil pela Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC.

Terezinha Silveira Braga, Faculdade de Educação Fátima do Sul

Graduada em Pedagogia pela Faculdades Integradas Urubupungá, Especialista em Metodologia do Ensino pela Faculdade de Educação Fátima do Sul.

Vanildes Célia de Paula, Faculdade Integrada de Ariquemes

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Mantenense dos Vales Gerais - INTERVALE, Especialista em Educação Infantil e as Séries Iniciais do Ensino Fundamental pela Faculdade Integrada de Ariquemes.

Published

2021-06-30

How to Cite

Pinto, D. P. de ., Cruz, E. M. de S. ., Pinto, J. A. ., Braga, T. S. ., & Paula, V. C. de . (2021). A IMPORTÂNCIA DA RODA DE CONVERSA NA EDUCAÇÃO INFANTIL. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(6), 1298–1309. https://doi.org/10.51891/rease.v7i6.1637