CARBON NEUTRALITY, ENVIRONMENTAL GHG REDUCTION PROCEDURES AND GLOBAL WARMING: A CASE STUDY OF AMBEV AND BUNGE COMPANIES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v10i7.14911

Keywords:

Global warming. GHG emissions. Carbon neutralization.

Abstract

There is a global commitment to carbon neutrality in order to limit global warming. Given this scenario, in the scientific investigation, the policies and strategies adopted by the AMBEV and BUNGE companies will be analyzed, whether they are generating impacts on the environment with carbon neutrality, in the short and long term. This is a descriptive, qualitative, secondary source case study that aims to investigate environmental policies and strategies for carbon neutrality, reduction of greenhouse gases related to global warming developed by the companies under study, in addition to evaluating the profile of the companies. in emissions and actions, based on information from the diagnosis of the GHG Protocol inventory, classified according to scopes 1, 2 and 3, in which sustainability strategies, plans and goals are established. It is intended to contribute to the reduction of the use of natural resources and engagement with the environment, considering the Kyoto Protocol and the Paris agreement. It is concluded that the efforts and objectives of the two analyzed companies walk in the same direction when it comes to the search for quality of life and nature preservation.

Author Biographies

Maria Margareth de Sousa, Goiás State University

Graduada em Geografia, pela Universidade Estadual de Goiás - Unidade de Anápolis - CSEH, no ano de 2001. Pós Graduada "Lato Sensu" em Geografia Meio Ambiente e Turismo. - Unidade de Anápolis - CSEH no ano de 2003. Atua sobre o Regime Estatutário desde fevereiro de 2004, SEDUC. Graduada em Pedagogia no ano de 2018. FAFIBE - Minas Gerais. Mestrado em andamento, iniciado em outubro de 2022 Em Gestão, Educação e Tecnologias, Na Universidade Estadual de Goiás - Unidade Luziânia-GO. Tem experiência na área de Geografia, com ênfase em Geografia Física, atuando principalmente nos seguintes temas: formação de professores e política institucional, folclore, dança, música e costumes, leitura e produção de texto e política. Atuou como Instrutora de Ensino Teórico-Técnico, Prática de Direção Veicular e Examinadora de Trânsito - Programa de parceria UEG - DETRAN - Educando e Valorizando a Vida. A partir do Ano 2013 a julho de 2022. esteve a disposição da Universidade Estadual de Goiás, retornando a Seduc a partir de agosto de 2022.

Saulo Martins, Goiás State University

Mestrando em Gestão, Educação e Tecnologias pela Universidade Estadual de Goiás (UEG), graduado em Pedagogia pela Universidade Unifacvest e em Gestão de Recursos Humanos pela Universidade Euro Americana( Unieuro). Especialista em Docência e Tecnologia pelo Instituto Federal de Goiás (IFG) e Neuropsicopedagogia pela Faculdade São Luís.

Solange Amorim Ozório Melo, Mato Grosso State University

Mestranda em Educação Especial Inclusiva - PROFEI - UNEMAT; Graduada em Pedagogia UNIP Letras Centro Universitário Estácio, Pós-graduação: Coordenação Pedagógica UnB); Educação Especial e Neuropsicopedagogia (Faveni)Docência do Ensino Superior Faveni Psicopedagogia FAMATEC Gestão e Orientação Educacional Faculdade de T. E. Darwin. 

Francisco Alberto Severo de Almeida, Goiás State University

PhD em Gestão / Universidade Estadual de Goiás /Departamento de Gestão do Câmpus Luziânia Goiás – Brasil Pós-Doutorado, Universidade do Porto, U. PORTO, Portugal. , Grande área: Ciências Sociais Aplicadas, Grande Área: Ciências Sociais Aplicadas / Área: Ciência da Informação / Subárea: Teoria da Informação (2014 – 2015) Doutorado em Administração (2007 – 2010), Universidade de São Paulo; Mestrado em Administração (1998 – 1999), Universidade de Brasília, UnB; Especialização em Teoria da Administração (1983 – 1984), Centro de Aperfeiçoamento e Extensão; Especialização em Metodologia do Ensino Superior (1981 – 1983).

Published

2024-07-16

How to Cite

Sousa, M. M. de, Martins, S., Melo, S. A. O., & Almeida, F. A. S. de. (2024). CARBON NEUTRALITY, ENVIRONMENTAL GHG REDUCTION PROCEDURES AND GLOBAL WARMING: A CASE STUDY OF AMBEV AND BUNGE COMPANIES. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 10(7), 1746–1757. https://doi.org/10.51891/rease.v10i7.14911