COMUNICAÇÃO COMO INSTRUMENTO DA INDÚSTRIA CRIATIVA: UMA ANÁLISE DA ACB – ASSOCIAÇÃO CULTURAL DE BOSSOROCA (RS)

Authors

  • Priscila Bicca Urach Universidade Federal do Pampa

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i6.1461

Keywords:

communication; creative industry; CBA

Abstract

This work aims to reflect on the relationship between communication and creative industries from the analysis of the ACB – Associação Cultural de Bossoroca, located in Bossoroca – RS, and to map the communication tools used for the dissemination of their work. Ending with an analysis of the creative industry – in which, through the exploration of knowledge and creativity, it generates wealth and jobs, adopting communication in its processes and practices.

 

Author Biography

Priscila Bicca Urach, Universidade Federal do Pampa

Discente do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Indústria Criativa. Universidade Federal do Pampa - Campus São Borja – RS. priscilaurach.aluno@unipampa.edu.br

Published

2021-06-07

How to Cite

Urach, P. B. . (2021). COMUNICAÇÃO COMO INSTRUMENTO DA INDÚSTRIA CRIATIVA: UMA ANÁLISE DA ACB – ASSOCIAÇÃO CULTURAL DE BOSSOROCA (RS). Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(6), 1199–1209. https://doi.org/10.51891/rease.v7i6.1461