DESAFIOS E POSSIBILIDADES DA PRÁTICA PEDAGÓGICA NAS CLASSES HOSPITALARES

Authors

  • Dulcenéia de Moraes Santos Universidade Federal de Mato Grosso
  • Ilza Francisca da Silva Universidade Federal de Mato Grosso
  • Isabel Cristina da Silva Universidade Norte do Paraná
  • Josedelma Martins Pinheiro da Silva Costa Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais
  • Miriã Dias Ferreira Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia.

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i6.1442

Keywords:

Teaching work. Hospital classes. Inclusive education.

Abstract

This article has as Interdisciplinary Theme: The teaching work in hospital classes, which was chosen to allow pedagogical professionals an interdisciplinary learning, as well as the consolidation of an awareness about inclusive education in the situation of student hospitalization, since this fact cannot be an impediment to access and continuation of studies for this student.

Author Biographies

Dulcenéia de Moraes Santos, Universidade Federal de Mato Grosso

Graduada em Pedagogia para a Educação Infantil pela UFMT – Universidade Federal de Mato Grosso, Especialista em Docência na Educação Infantil pela UFMT - Universidade Federal de Mato Grosso.

Ilza Francisca da Silva, Universidade Federal de Mato Grosso

Graduada em Pedagogia pela UNOPAR – Universidade Norte do Paraná, Especialista em Docência na Educação Infantil pela UFMT – Universidade Federal de Mato Grosso.

Isabel Cristina da Silva, Universidade Norte do Paraná

Graduada em Pedagogia pela UNOPAR – Universidade Norte do Paraná, Especialista e Educação Infantil pela FACIB – Faculdade Impactos Brasil.

Josedelma Martins Pinheiro da Silva Costa, Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Afirmativo, Especialista em Educação Infantil pelo IESMIG - Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais.

Miriã Dias Ferreira, Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia.

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia, Especialista em Educação Especial AEE pela Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia.

Published

2021-06-30

How to Cite

Santos, D. de M., Silva, I. F. da ., Silva, I. C. da ., Costa, J. M. P. da S. ., & Ferreira, M. D. . (2021). DESAFIOS E POSSIBILIDADES DA PRÁTICA PEDAGÓGICA NAS CLASSES HOSPITALARES. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(6), 928–942. https://doi.org/10.51891/rease.v7i6.1442