A MÚSICA COMO FERRAMENTA PEDAGÓGICA NA EDUCAÇÃO INFANTIL

Authors

  • Dulcenéia de Moraes Santos Universidade Federal de Mato Grosso
  • Ilza Francisca da Silva Universidade Federal de Mato Grosso
  • Isabel Cristina da Silva Faculdade Impactos Brasil
  • Josedelma Martins Pinheiro da Silva Costa Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais
  • Miriã Dias Ferreira Invest. de Ciências e Tecnologia

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i6.1439

Keywords:

Early Childhood Education. Song. Development. Kid.

Abstract

Music is a universal language that exists in all cultures and in people's daily lives, helps to develop logical reasoning, gives emotional implications, as a social communication tool, it will be an essential tool to be used in the educational process, as well as a fun way to discover new learnings. Therefore, this article aims to provide information about the use of music in early childhood education. Specifically, discuss your contribution as an educational resource. It can promote quality education and effective educational practice and contribute to the integrated education of children. Also try to reflect the real intention of using music in the school space. The theme of this article is derived from observations and experiences of internships in the area of early childhood education. This

article is aimed at many educators and helps to reflect educational practices that use music in early childhood education to provide children with playful, playful and creative learnin.

Author Biographies

Dulcenéia de Moraes Santos, Universidade Federal de Mato Grosso

Graduada em Pedagogia para a Educação Infantil pela UFMT – Universidade Federal de Mato Grosso, Especialista em Docência na Educação Infantil pela UFMT - Universidade Federal de Mato Grosso.

Ilza Francisca da Silva, Universidade Federal de Mato Grosso

Graduada em Pedagogia pela UNOPAR – Universidade Norte do Paraná, Especialista em Docência na Educação Infantil pela UFMT – Universidade Federal de Mato Grosso.

Isabel Cristina da Silva, Faculdade Impactos Brasil

Graduada em Pedagogia pela UNOPAR – Universidade Norte do Paraná, Especialista e Educação Infantil pela FACIB – Faculdade Impactos Brasil.

Josedelma Martins Pinheiro da Silva Costa, Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Afirmativo, Especialista em Educação Infantil pelo IESMIG - Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais.

Miriã Dias Ferreira, Invest. de Ciências e Tecnologia

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Invest. de Ciências e Tecnologia, Especialista em Educação Especial AEE pela Faculdade Invest. de Ciências e Tecnologia.

Published

2021-06-30

How to Cite

Santos, D. de M. ., Silva, I. F. da ., Silva, I. C. da ., Costa, J. M. P. da S. ., & Ferreira, M. D. . (2021). A MÚSICA COMO FERRAMENTA PEDAGÓGICA NA EDUCAÇÃO INFANTIL. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(6), 873–886. https://doi.org/10.51891/rease.v7i6.1439