STORYTELLING IN EARLY EARLY EDUCATION AND CHILD DEVELOPMENT

Authors

  • Mayara Resende das Chagas Faculdade Futura
  • Priscila Garcia Fernandes Faculdade Futura
  • Elimeire Alves de Oliveira Faculdade Futura
  • Tiago Moreno Lopes Roberto Faculdade Futura
  • Ricardo David Lopes Faculdade Futura
  • Sileno Araujo Ortin Faculdade Futura

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v10i5.14231

Keywords:

Storytelling. Child development. Child education.

Abstract

This work aims to demonstrate the importance of storytelling as an essential strategy for child development in early childhood education. Through narrative, children are encouraged to imagine scenarios and characters, which contributes to expanding their creativity and imagination. Furthermore, stories provide opportunities to enrich vocabulary and improve language and oral communication. The methodological procedure used in this research was a bibliographical survey of books and articles that deal with the topic addressed, in addition to legislation documents to understand the importance of the topic in the educational context. To this end, the keywords “storytelling, child development and early childhood education” were researched in the academic research databases Google Scholar and Scielo and those considered pertinent to the research objective were selected for registration and study.

Author Biographies

Mayara Resende das Chagas, Faculdade Futura

Graduada em Pedagogia, Faculdade Futura, Graduada em Letras. Professora de Filosofia para crianças (Colégio Celtas de Votuporanga- SP) Professora de Língua Portuguesa (Colégio Objetivo de Nhandeara-SP) Palestrante em cursos de capacitações e formações de docente.

Priscila Garcia Fernandes, Faculdade Futura

Graduada em Pedagogia, Faculdade Futura.

Elimeire Alves de Oliveira, Faculdade Futura

Graduada em Direito, Pedagogia e Letras, Especialista em Gestão Escolar. Mestre em Ensino e Processos Formativos. Advogada. Docente e Coordenadora do Curso de Pedagogia na Faculdade Futura.

Tiago Moreno Lopes Roberto, Faculdade Futura

Graduado em Psicologia e Pedagogia. Especialista em Saúde Mental, Mestre em Psicologia e Saúde; Doutorando em Ciências da Saúde; Professor do Curso de Psicologia e Odontologia; Professor e Gestor de Políticas Acadêmicas da Faculdade Futura.

Ricardo David Lopes, Faculdade Futura

Graduado em Matemática, Ciências Contábeis e Pedagogia. Especialista em Tutoria em EAD, Gestão do Trabalho Pedagógico, Matemática e Física. Docente na Faculdade Futura. Docente e coordenador de polo no Centro Universitário FAVENI.

Sileno Araujo Ortin, Faculdade Futura

Graduado em Administração. Especialista em Marketing, Recursos Humanos e Gerência, Especialista em Programa de Implementação e Gestão em Educação à Distância. Mestre em Ciências Ambientais. Coordenador dos cursos de Administração, Ciências Contábeis e Tecnólogo em Recursos Humanos da Faculdade Futura.

Published

2024-05-31

How to Cite

Chagas, M. R. das, Fernandes, P. G., Oliveira, E. A. de, Roberto, T. M. L., Lopes, R. D., & Araujo Ortin, S. (2024). STORYTELLING IN EARLY EARLY EDUCATION AND CHILD DEVELOPMENT. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 10(5), 6269–6277. https://doi.org/10.51891/rease.v10i5.14231