A APLICAÇÃO DA METODOLOGIA TRADICIONALISTA NO ENSINO DE BASE E SUAS CONSEQUÊNCIAS PARA A FORMAÇÃO CRÍTICA E PSICOSSOCIAL

Authors

  • Iana Sara Silva de Alencar UNIVERSIDAD DE CIENCIAS  EMPRESARIALES Y SOCIALES (UCES)

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i6.1422

Keywords:

Hermeneutics. Sexual Abuse. Meaning.Existence. Gestalt Therapy.

Abstract

In this article, the issue of sexual abuse is addressed from the perspective of the victim, relating the event concerned with possible predispositions psychopathological presented the same throughout his life. For this reason, it is essential to consider the significance of the topic, its existential implications, its social representation and exposure (sometimes not formulated) of the victim, to be guided thereby developing psychotherapy when the issue is emerging in the therapeutic setting. The basis for understanding presented here is based on Gestalt Therapy and its nuances, from the correlation of the contact blocks from the sexual abuse reflected during the existence of the once abused psychologically and morally

Author Biography

Iana Sara Silva de Alencar, UNIVERSIDAD DE CIENCIAS  EMPRESARIALES Y SOCIALES (UCES)

Doutoranda em Psicologia Clínica pela UNIVERSIDAD DE CIENCIAS  EMPRESARIALES Y SOCIALES (UCES) / Buenos Aires, Argentina. Psicóloga pela Faculdade da Amazônia Ocidental (FAAO). Especialista em Docência do Ensino Superior com ênfase em Gestão Escolar (FAAO). Atuação psicossocial (intervenções individuais, familiar, grupal e comunitária; fortalecimento de vínculos socioafetivos e construção de práticas coletivas).Gestalt-terapeuta (CCGT - Belém). Docente (ESTÁCIO UNIMETA – Centro Universitário).  E-mail: iana.sara.psy@gmail.com.

Published

2021-06-30

How to Cite

Alencar, I. S. S. de . (2021). A APLICAÇÃO DA METODOLOGIA TRADICIONALISTA NO ENSINO DE BASE E SUAS CONSEQUÊNCIAS PARA A FORMAÇÃO CRÍTICA E PSICOSSOCIAL. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(6), 659–668. https://doi.org/10.51891/rease.v7i6.1422