UNIVERSITY OUTPATIENT CLINIC IN BELO HORIZONTE: PATIENT PERCEPTION AND SATISFACTION REGARDING MINOR SURGICAL PROCEDURES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v10i5.13806

Keywords:

Ambulatory surgical procedures. Patient satisfaction. Hospitals Teaching.

Abstract

This study investigated patient satisfaction at a university outpatient clinic and highlighted its importance as an indicator of service quality. Despite concerns about pre-surgical anxiety and hospital infrastructure, patients expressed overall satisfaction with the care received. The findings emphasize the need for clear communication about surgical procedures and a welcoming hospital environment. These insights can inform ongoing improvements in healthcare services to ensure a positive experience for all patients.

Author Biographies

Letícia Cardoso Dutra, Faculdade Ciências Médicas de Minas Gerais

Graduanda em Medicina na Faculdade Ciências Médicas de Minas Gerais, Faculdade Ciências Médicas de Minas Gerais. 

Marcelo Gonçalves de Oliveira, Faculdade Ciências Médicas de Minas Gerais

Graduando em Medicina na Faculdade Ciências Médicas de Minas Gerais, Faculdade Ciências Médicas de Minas Gerais. 

Luiza Menezes Martins Cordeiro, Faculdade Ciências Médicas de Minas Gerais

Graduanda em Medicina na Faculdade Ciências Médicas de Minas Gerais, Faculdade Ciências Médicas de Minas Gerais.

João Flávio Lima Nogueira, Faculdade Ciências Médicas de Minas Gerais

Cirurgião Geral do Hospital Universitário Ciências Médicas, Faculdade Ciências Médicas de Minas Gerais.

Letícia Assis Rodrigues Freitas, Faculdade Ciências Médicas de Minas Gerais

Graduanda em Medicina na Faculdade Ciências Médicas de Minas Gerais, Faculdade Ciências Médicas de Minas Gerais.

Published

2024-05-07

How to Cite

Dutra, L. C., Oliveira, M. G. de, Cordeiro, L. M. M., Nogueira, J. F. L., & Freitas, L. A. R. (2024). UNIVERSITY OUTPATIENT CLINIC IN BELO HORIZONTE: PATIENT PERCEPTION AND SATISFACTION REGARDING MINOR SURGICAL PROCEDURES. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 10(5), 1022–1027. https://doi.org/10.51891/rease.v10i5.13806