SENSORY MARKETING AND ITS STRATEGIES IN BOOSTING WINE CONSUMPTION IN THE CITY OF VOTUPORANGA STATE OF SÃO PAULO

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i12.12717

Keywords:

Sensory marketing. Wine consumer. Wine tasting.

Abstract

Multisensory experiences have the capacity to influence consumers when tasting wine. This is sensory marketing, which is a process through which stimuli captured by the sense organs are transformed into psychological interpretations, increasing the probability of winning over the consumer. This study's main objective was to identify sensory marketing in wine consumption and its influence on consumer behavior, based on the experiences of Restaurante Novo Vinho located in the municipality of Votuporanga, northwest of São Paulo. This research was carried out through an exploratory bibliographic study, with a qualitative approach, also using a data collection instrument, characterized by structured research. The results obtained in data collection and interpreted in the bibliographic survey carried out demonstrated that sensory marketing theories are applicable and may contribute to an increase in wine consumption.

Author Biographies

Maria Fernanda de Souza, Faculdade Futura

Graduada em Administração, Faculdade Futura. Orcid: 0009-0002-6151-2360. 

Renan Roberto Neves dos Santos de Lima, Faculdade Futura

Graduado em Administração pela Faculdade Futura. Orcid: 0000-0003-0323-7954.

Suéllen Danúbia da Silva, Faculdade Futura

Docente nos Cursos de Administração e Ciências Contábeis da Faculdade Futura. graduada em Ciências Contábeis (UNIFEV), graduada em Administração pela Faculdade Futura, Especialista em Administração Estratégica com ênfase em Marketing e Gestão de Recursos Humanos (UNILAGO), Mestre em Administração (UNIMEP), Orcid: 0000-0002-2202-309X. 

Elimeire Alves de Oliveira, Faculdade Futura

Docente no Curso de Pedagogia na Faculdade Futura. Graduada em Direito (UNIFEV). Graduada em Pedagogia (Faculdade de Antônio Augusto Reis Neves). Graduada em Letras (UNIFEV) Especialista em Gestão Escolar (UNICAMP). Mestre em Ensino e Processos Formativos (UNESP). Orcid: 0000-0002-4672-6013. 

Ijosiel Mendes, Faculdade Futura

Docente nos Cursos de Administração e Pedagogia da Faculdade Futura. Graduado em Matemática, (UNIFEV), Especialista em Matemática (UNICAMP), Especialista em Matemática no Ensino Médio (UFSCAR), Mestrado em Matemática (UNESP) Orcid: 0000-0003-0238-5058. 

Published

2023-12-29

How to Cite

Souza, M. F. de, Lima, R. R. N. dos S. de, Silva, S. D. da, Oliveira, E. A. de, & Mendes, I. (2023). SENSORY MARKETING AND ITS STRATEGIES IN BOOSTING WINE CONSUMPTION IN THE CITY OF VOTUPORANGA STATE OF SÃO PAULO. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(12), 79–94. https://doi.org/10.51891/rease.v9i12.12717