GAMES AND SONGS IN ELEMENTARY SCHOOL CHILDREN’S LEARNING

Authors

  • Cleir Dias Faculdade Intervale
  • Isabel Silva Magalhães Faculdade Invest
  • Jovilany Gonçalves da Silva Universidade Federal do Mato Grosso
  • Liamara Lucia de Almeida Cacho Universidade do Norte do Paraná
  • Meire Lucinda Corrêa de Barros Uniasselvi
  • Monica Vicente de Oliveira Cunha Faculdades Integradas Mato-grossenses de Ciências Sociais e Humanas

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i11.12620

Keywords:

Learning. Play. Children. Music. Elementary School.

Abstract

Songs are didactic resources that enrich learning situations, when they are worked appropriately, according to the objectives of the teaching-learning process in the elementary school. In learning situations, games set to music can be developed by addressing different themes from the children's social context. The general objective of this study is to discuss the application of music-based games in learning situations in the elementary school. This study is characterized as a bibliographical research. The relevance of this study encompasses the learning demands of children in the early grades, which involves adding games and music to learning situations in the school environment. Games set to music constitute an important didactic-pedagogical approach in children's learning situations in early elementary schools, with the potential to foster different abilities, skills and competencies in children.

Author Biographies

Cleir Dias, Faculdade Intervale

Licenciada em Pedagogia, pela Universidade do Norte do Paraná. Pós-graduada Lato sensu em Tecnologias Educacionais e a Prática em Sala de Aula, pela Faculdade Intervale.

Isabel Silva Magalhães, Faculdade Invest

Licenciada em Pedagogia, pela Faculdade Invest. Pós-graduada em Psicopedagogia, pela Faculdade Invest.

Jovilany Gonçalves da Silva, Universidade Federal do Mato Grosso

Licenciada em Pedagogia, pela Universidade UNIC Cuiabá. Especialista em Mídias Digitais para Educação, pela Universidade Federal do Mato Grosso.

Liamara Lucia de Almeida Cacho, Universidade do Norte do Paraná

Licenciada em Pedagogia, pela Universidade do Norte do Paraná (UNOPAR). Pós-graduada em Atendimento Educacional Especializado e Sala de Recursos Multifuncionais, pela Faculdade Venda Nova do imigrante (FAVENI). Pós-graduada em Psicopedagogia Institucional, Clínica e Ludopedagogia, pela Faculdade Venda Nova do imigrante (FAVENI).

Meire Lucinda Corrêa de Barros, Uniasselvi

Licenciada em Pedagogia, Universidade Luterana do Brasil. Pós-graduação em Educação Infantil na Primeira Infância e Anos Iniciais do Ensino Fundamental, pela Faculdade de tecnologia Equipe Darwin. Pós-graduação em Psicopedagogia, pela Uniasselvi.

Monica Vicente de Oliveira Cunha, Faculdades Integradas Mato-grossenses de Ciências Sociais e Humanas

Licenciada em Pedagogia, pelas Faculdades Integradas Mato-grossenses de Ciências Sociais e Humanas. Pós-graduada em Educação Infantil e Séries Iniciais.  

 

Published

2023-12-12

How to Cite

Dias, C., Magalhães, I. S., Silva, J. G. da, Cacho, L. L. de A., Barros, M. L. C. de, & Cunha, M. V. de O. (2023). GAMES AND SONGS IN ELEMENTARY SCHOOL CHILDREN’S LEARNING. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(11), 2534–2545. https://doi.org/10.51891/rease.v9i11.12620