ANALYSIS OF CHILD LABOR IN THE TRIPLE BORDER AND ITS WORSEMENT BEFORE AND DURING THE COVID-19 PANDEMIC

Authors

  • Sabrina Reis Custódio Centro de Ensino Unificado do Piauí- CEUPI
  • Maylla de Souza Brito Centro de Ensino Unificado do Piauí- CEUPI
  • Léia Juliana Silva Farias Centro de Ensino Unificado do Piauí- CEUPI

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i10.12396

Keywords:

Child labor. Triple border. Pandemic crisis and public policy.

Abstract

Child labor is a serious violation of children's rights, even violating the principles established by the United Nations Convention on the Rights of the Child and the Statute of Children and Adolescents in Brazil. This issue persists in several parts of the world, including the triple border between Brazil, Paraguay and Argentina, and has worsened during the COVID-19 pandemic. Socioeconomic, cultural and structural factors contribute to this reality, making a multidimensional analysis essential to understand its causes and consequences. It is essential to adopt integrated and effective approaches to eradicate child labor and guarantee a dignified future for all children.

Author Biographies

Sabrina Reis Custódio, Centro de Ensino Unificado do Piauí- CEUPI

Graduanda no curso de Direito, Centro de Ensino Unificado do Piauí- CEUPI.

Maylla de Souza Brito, Centro de Ensino Unificado do Piauí- CEUPI

Graduanda no curso de Direito, Centro de Ensino Unificado do Piauí- CEUPI.

Léia Juliana Silva Farias, Centro de Ensino Unificado do Piauí- CEUPI

Orientadora do curso de Direito,  Centro de Ensino Unificado do Piauí- CEUPI. Mestre em Ciência Política - UFPI; Pós-Graduada em Direito Constitucional e Administrativo - ESA/PI -OAB/PI. Graduada em Direito pelo Centro Universitário Santo Agostinho. Pós-Graduada em Direito Previdenciário pela Faculdade Damásio de Jesus.

Published

2023-11-29

How to Cite

Custódio, S. R., Brito, M. de S., & Farias, L. J. S. (2023). ANALYSIS OF CHILD LABOR IN THE TRIPLE BORDER AND ITS WORSEMENT BEFORE AND DURING THE COVID-19 PANDEMIC. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(10), 6029–6046. https://doi.org/10.51891/rease.v9i10.12396